۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85456751
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

مازندران بر مدار ۳۰ درجه

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85456751
مازندران بر مدار ۳۰ درجه

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به خروج سامانه بارشی و گرم تر شدن هوا، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران در چند روز آینده به ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با استقرار سامانه پایدار جوی از امروز تا اواسط هفته آینده، آسمان مازندران صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دمای هوا نیز همراه خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج دوزه هواشناسی نشان می دهد که با گرم تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوای مازندران در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز یکشنبه به ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

همچنین طبق این جدول، میانگین دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز یکشنبه به ۲۴ تا ۲۵ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۲ تا ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش بینی هواشناسی از شامگاه سه شنبه هفته آینده با ورود سامانه جدید، آسمان مازندران در روز چهارشنبه ابری و بارانی و با کاهش نسبی دمای هوا همراه خواهد بود.

مازندران بر مدار ۳۰ درجه
براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران از امروز پنجشنبه تا سه شنبه هفته آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و
در مناطق غربی استان از اواخر روز ابری، به تدریج با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بابلسر و قایم شهر با ثبت دمای ۲۵.۳ و رینه لاریجان با ۶.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha