۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85456829
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سیلاب بخشهایی از «سنگان» خواف را فرا گرفت

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹
کد خبر: 85456829
سیلاب بخشهایی از «سنگان» خواف را فرا گرفت

خواف-ایرنا- بخشدار بخش سنگان از توابع شهرستان خواف گفت: بدنبال بارش شدید باران و با شکسته شدن بندسارها در زیر کوه قاین استان خراسان جنوبی، سیلاب و روان آب روز پنج شنبه به بخش سنگان این شهرستان وارد شد.

احمدرضا پور عباس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب امروز خسارتی به مناطق شهری و روستایی بخش سنگان وارد نکرده و روان آب در مسیر کانالها و مسیلها در حال عبور است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمادگی ستاد هماهنگی مدیریت بحران بخش سنگان با بهره گیری از چند دستگاه لودر و تراکتور و ایجاد سیل بند از ورود روان آب به روستاهای «مژن آباد و حسین آباد» جلوگیری شد.

بخشدار سنگان خواف ادامه داد: این سیلاب در مسیل ها و کانالها در حال عبور است و وارد مناطق مسکونی شهری و روستایی بخش سنگان نشده است.

خالد فقیری مدیر جهاد کشاورزی خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون خسارتی از بابت سیلاب امروز به بخش کشاورزی این شهرستان گزارش نشده و مراتب در دست بررسی است.

رییس اداره هواشناسی خواف گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی، بارشهای رگباری گاهی همراه با رعد وبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در برخی نقاط این شهرستان پیش بینی شده است.

اسماعیل میرزاده افزود: این بارشها خطر آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها را به همراه دارد.

بخش سنگان با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مشهد و ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان خواف قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha