سر و سامان گرفتن محله جوادیه پایتخت با بهره‌برداری از یک بوستان

تهران بزرگ - ایرنا - یکی از معضلات محله قدیمی جوادیه در جنوب تهران علاوه بر برخی آسیب‌های اجتماعی، کمبود فضای سبز است که طلسم این موضوع بزودی و با بهره‌برداری از یک بوستان شکسته می‌شود.

به گزارش ایرنا، نام جوادیه در منطقه ۱۶ تهران با جیگرکی ها مشهور میدان بهمن گره خورده است، بافت این منطقه قدیمی بیشتر فرسوده، کوچه‌های تو در تو، عرض کم معابر و کمبود فضای سبز است از این رو ایجاد بوستان در آن مطالبه ساکنان بوده است.

این مطالبه موجب شد تا ساخت بوستان جوادیه در مدیریت شهری ششم به جد پیگیری شود تا گره‌ای از مشکلات محله‌ای با بیش از ۷۰ سال قدمت که در غرب راه‌آهن تهران باز شود.

منطقه ۱۶ بوستان‌های بزرگی چون بعثت، بهمن، شهید رجایی و ۱۷ شهریور دارد و سرانه مناسبی به نسبت دیگر مناطق تهران اوضاع بدی نداشت اما جوادیه از داشتن بوستانی در شان مردم این محله محروم بود.

از ابتدای مدیریت ششم و توجه به مناطق جنوبی و کم برخوردار، کار تملک زمینی پنج هزار ‌و ۷۰۰ متری در جوادیه کلید خورد و قالیشویی در خیابان ۲۰ متری یعنی اصلی‌ترین و شاهراه محله که سال‌ها غیرفعال بود، مکانی برای استفاده مردم از فضای سبز شود.

حالا با گذشت نزدیک به سه سال از عمر مدیریت شهری ششم از این محله خبر می‌رسد که مراحل ساخت بوستان جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰ درصد عبور کرده است.

شهردار منطقه ۱۶ در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت بوستان جوادیه در دوره ششم مدیریت شهری با تملک این زمین آغاز شد و بعد از عملیات زیرسازی و عمرانی قرار است به یکی از نیازهای اصلی این محله جامه عمل پوشانده شود.

محمدامین سالاری پور افزود: افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد پارکینگ زیرسطحی در این بوستان می‌تواند تاثیر شگرفی در کیفیت زندگی ساکنان این محله بگذارد.

او یادآور شد: پارکینگ زیرسطحی جوادیه با پیشرفت ۶۰ درصدی در ضلع شمالی بوستان قرار دارد که با ظرفیت بیش از ۱۰۰ خودرو در آینده بهره‌برداری شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

سالاری پور این را هم گفت که قرار است پس از اتمام سقف و رسیدن به تراز صفر در این پارکینگ، سایر سرانه‌های مورد نیاز فرهنگی و ورزشی نیز در این طراحی و به بهره‌برداری برسد.

او اضافه کرد: ساخت این بوستان مطالبه ۵۰ ساله اهالی محله جوادیه است و تمامی استانداردها و ملزومات شامل زمین بازی، اتاق مادر و کودک و سرویس‌های بهداشتی در آن پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۶ شهرداری تهران از مناطق جنوبی شهر و به دارالشهدای دانش آموزی پایتخت مشهور است.

این منطقه از پایتخت یک هزار و ۶۵۱ هکتار وسعت دارد و از شمال به خیابان شوش، از شرق به خیابان فداییان اسلام، از جنوب به بزرگراه آزادگان و از غرب خیابان بهمنیار و بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha