شهردار منطقه ۱۶: سرانه فضای سبز در جوادیه تهران کمتر از یک متر است

تهران بزرگ_ ایرنا_ شهردار منطقه ۱۶ تهران با بیان اینکه محله جوادیه یکی از مناطق ضعیف در حوزه فضای سبز است گفت: سرانه فضای سبز در این محله کمتر از یک متر مربع است.

محمد امین سالاری پور روز چهارشنبه در بازدید از غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های کشور، اظهار کرد: یک قطعه زمین پنج هزار و ۸۰۰ متری موسوم به زمین قالیشویی در این محله وجود داشت که این زمین به تازگی توسط شهرداری تملک شده و براساس برنامه ریزی های انجام شده در این زمین بوستانی احداث خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح مسیر کندروی شمالی بزرگراه آزادگان،گفت: با افتتاح این طرح معضل ترافیک این منطقه که بیش از ۳۰ کیلومتر وسعت داشت برطرف شد.

شهردار منطقه ۱۶ تهران، پیاده سازی، بهسازی مسیرها، حذف آلودگی های محیطی، حفظ زیبایی های بصری و آراستگی محله ها، اصلاح هندسی، ترمیم و نوسازی المان های ترافیکی ، مبلمان شهری، رسیدگی به فضای سبز ، مناسب سازی بوستان ها و افزایش سرانه فضای سبز را از جمله فعالیت هایی عنوان کرد که در کنار احصا ده ها موضوع مختلف شهری، عمرانی ، ترافیکی و فضای سبز پس از نیازسنجی صورت گرفته و در راستای ایجاد تحول بیشتر و خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان انجام شده است.

سالاری پور ادامه داد: طرح تحول در موضوعات شهری با محوریت نگاه ۳۶۰ درجه با رویکرد احصا مشکلات و تسریع در اجرای پروژه های محله ای و شاخص با هدف افزایش رفاه حال شهروندان همچنان در این بخش از پایتخت پیگیری خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۶ تهران افزود: باتوجه به اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۱۶ جزو سرانه‌های خوب شهری است اما دو محله یعنی جوادیه و علی آباد سرانه فضای سبز پایینی دارند.

وی با بیان اینکه در محل جوادیه زمین تملک شده و بوستان درحال ساخت است گفت: در محله علی آباد هم با پیگیری هایی که طی یکی، دو ماه آینده انجام شد تملک یک زمین ۲۲ هزار مترمربعی انجام گرفته است.

سالاری پور عنوان کرد: اعتبار ساخت این بوستان در بودجه سال آینده این منطقه لحاظ شده است و آمادگی این را داریم تا برای سال آینده این بوستان را تقدیم شهروندان کنیم.

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: باید تاکید کنم که شهروندان این منطقه در اواخر سال ۱۴۰۳ می توانند از این بوستان بهره مند بشوند. قسمتی از این فضا هم به عنوان سرانه های مورد نیاز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha