۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85457256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرایط جوی خراسان جنوبی تا شنبه ناپایدار است

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85457256
شرایط جوی خراسان جنوبی تا شنبه ناپایدار است

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ادامه ناپایداری جوی و فعالیت سامانه بارشی به صورت خفیف‌تر تا فردا پیش بینی می‌شود.

فاطمه زارعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در استان تا روز شنبه گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.

احتمال وقوع سیلاب وجود دارد

وی گفت: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار و نبود نفوذپذیری خاک، امکان وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: شدت فعالیت سامانه بارشی اخیر امروز در نهبندان، خوسف، جنوب بیرجند، سربیشه، برخی نقاط طبس، سرایان، قاین، فردوس، زیرکوه و دیهوک پیش بینی می‌شود و هشدار سطح نارنجی که روز گذشته صادر شد، تا فردا برقرار است.

ثبت بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته در بیرجند

وی افزود: در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۶ درجه خنک‌ترین و بندان با حداکثر دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بود، تغییرات دمای مرکز استان هم در این مدت بین هفت تا ۱۹ درجه ثبت شد.

زارعی گفت: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته به ترتیب با ۱۹ میلیمتر در بیرجند، ۱۶ میلیمتر در اسفزار و ۱۲ میلیمتر در حجت آباد و سرند طبس به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha