۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85457305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ بیکاری در کشور ۱.۵درصد کاهش یافت

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85457305
نرخ بیکاری در کشور ۱.۵درصد کاهش یافت

کرج - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: با اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم نرخ بیکاری کشور از ۹.۶درصد در آغاز فعالیت این دولت اکنون با ۱.۵ درصد کاهش به ۸.۱ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،" محمد چکشیان " روز جمعه درسخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲.۵ میلیون فرصت شغلی با کدملی مشخص در کشور ایجاد شده ضمن آنکه برای ۸۱ هزار مددجوی زیر پوشش بهزیستی نیز اشتغال ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در اشتغال فقط ایجاد فرصت شغلی مهم نیست بلکه باید فرهنگ کار را مدنظر قرارداد چرا که بسیاری از کارخانه های ما آماده پذیرش نیروی کار هستند اما نیروی متناسب یا با مهارت کافی نداریم.

چکشیان افزود: باید مهارت آموزی به عنوان فرهنگ عمومی مدنظر قرار گیرد و نهضت مهارت آموزی داشته باشیم .

وی با اشاره به تصویه بدهی یک هزارو۶۰ هزار میلیارد ریالی بیمه تامین اجتماعی پس از سالها که در دولت های قبلی انباشت شده بود، گفت: بخشودگی ۱۷۵ هزار جرایم ناشی از بدهی بنگاه های اقتصادی در راستای اشتغالزایی و حفظ تولید از دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم است .

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۱۳ دارو جدید برای افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور اضافه شده و با راه اندازی کلینک های فشارخون، قند و پوشش زوج های ناباور گام های موثری درجهت درمان جامعه هدف برداشتیم .

وی اضافه کرد: ۴۶ درصد ارتقای هوشمندسازی نسخ از دیگر اقدامات در سازمان درمان تامین اجتماعی در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است .

چکشیان: افزایش ۴۰ درصدی ضریب پوشش زنان روستایی و عشایر با زیرپوشش قرار گرفتن یک میلیون و ۱۳ هزار نفر از عشایر، کشاورزان و روستاییان به همراه فعالیت ۴۰۰ تعاونی مصرف در روستاها از دیگر اقدامات موثر دولت است .

وی ادامه داد: ۲۰میلیون خانوار درطرح مشمول کالا برگ با هدف تمرکز برروی کالاهای اساسی قرار گرفتند .

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تامین حداقل ۴۰ هزار خانواده دارای چند قلو و تکمیل ۱۵۵ پروژه اقتصادی به همراه آغاز ۱۴۷ طرح اقتصادی توسط سازمان های تابعه این وزارتخانه از عملکردهای دولت سیزدهم بشمارمی رود .

صدور آنی ۹۵ درصدی مجوزهای مشاغلی خانگی

چکشیان، صدورآنی ۹۵ درصدی مجوزهای مشاغل خانگی، رشد ۳۰۰ درصدی مجوز برای مراکز آموزشی و کارگاه ها ، کاهش زمان صدور آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای از هشت ماه به یک روز ، ایجاد امنیت شغلی در بنگاه های اقتصادی و کاهش ۱۴ درصدی نرخ بروز حوادث کار را ازدیگر اقدامات دولت سیزدهم در طول فعالیت خود برشمرد.

وی ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر از کارگران استعداد یابی شده و قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی راه اندازی شده است .

چکشیان ، ارتقای فضای ورزشی کارگران و برگزاری ۱۴۰ رویداد ورزشی برای نشاط آنان را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای رفاه و نشاط کارگران برشمرد .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha