یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل کمربندی ایلخچی اختصاص یافت

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

به گزارش ایرنا، مالک رحمتی در عین حال گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده ای به مردم وعده داده ایم، افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه ای شده است.

به گزارش ایرنا، قرارداد اولیه کنارگذر ایلخچی بر اساس فهرست بهای سال ۱۳۸۶ به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال منعقد شد که پس از چهار سال و با اتمام قرارداد، بعد از سه سال وقفه به پیمانکار بعدی سپرده شد که مدت پیمان آن ۱۵ ماه بود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفت و در ۲۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ ادامه عملیات به پیمانکار جدید سپرده شد که به دنبال آن عملیات تولید و پخش آسفالت نیز از ۱۵مرداد سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

در دور اول سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروزه اختصاص یافت و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد آن جذب شده است و بقیه نیز با پیشرفت مناسب پروژه جذب می شود.

شهر ایلخچی به عنوان یکی از بخش های تابعه شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده است.

فرسودگی جاده قدیم و قرار گرفتن آن در داخل شهر ایلخچی به همراه خرابی آسفالت ناشی از تردد خودروهای سنگین و ترانزیتی از جمله مشکلات شهروندان این شهر است که لزوم تسریع در اجرای کنارگذر را اجتناب ناپذیر می کند.

شهر ایلخچی در مسیر تبریز - ارومیه قرار دارد و در واقع تردد خودروها در این مسیر در زمان حاضر از داخل شهر انجام می شود.

موقعیت شهر ایلخچی در مسیر شریان ارتباط اصلی استان‌های آذربایجان شرقی ـ آذربایجان غربی و کردستان و از طرفی استقرار صنایع و کارخانه ها از جمله شهرک‌های صنعتی موجود در منطقه، ترافیک بین شهری در مسیر تبریز ـ آذرشهر را افزایش داده و در شهر ایلخچی ایجاد گره ترافیکی سنگینی را در طول شبانه روز موجب می شود.

جاده فعلی ایلخچی در مسیر تبریزـ آذرشهر با ۵۲ هزار تردد خودرویی در شبانه‌روز پرترددترین محور ارتباطی استان بعد از آزادراه شهید کسایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha