امام جمعه موقت شاهرود: شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است، گفت: معلم باید محور تحول بنیادی در آموزش و پرورش باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود به ۱۱ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی فردی است که مخاطب خود به ویژه نسل جوان و دانشجویان را به علم، تقوا، تربیت و آن‌چه مورد رضایت خدا در همه عرصه‌ها است، دعوت کند.

وی به ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: کارگران رزمندگان عرصه اقتصادی هستند و کارگری مجاهدت در راه خدا است.

امام جمعه موقت شاهرود: شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام نظری با یادآوری روایتی از پیامبر اکرم(ص)‌ در مورد کار و کارگر گفت: کارگری که زحمت می‌کشد و برای رفع خستگی ناشی از کار می‌خوابد، خواب او موجب غفران و آمرزیدن گناهانش می‌شود.

امام جمعه موقت شاهرود به سفر آیت الله رییسی رئیس جمهور به استان سمنان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: ۳۳ درصد از مصوبات این سفر به شهرستان شاهرود اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مسوولان این مصوبات را برای مردم تبیین کنند، ابراز کرد: مردم شاهرود تا ۶ ماه آینده میزان جذب اعتبارات این سفر را از مسوولان پیگیری می‌کنند.

خطیب جمعه شاهرود به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»‌ اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و نقش مردم در راستای تحقق شعار سال برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه حوادث و تحولات جدیدی در منطقه و جهان طی چند ماه گذشته رخ داده است، اظهار کرد: نظم نوین جهانی براساس تحولات و حوادث اخیر تغییر کرده است و یکی از این تغییرات را امروزه در دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و اروپا شاهد هستیم.

امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا اذعان داشته است که دیگر جرات حمله نظامی به ایران را ندارند اما از طریق رسانه، ماهواره و فضای مجازی به دنبال نسل‌کشی مسلمانان و به ویژه مبارزه با ایرانیان هستند.

وی تصریح کرد: تغییر علمی، معنوی و اخلاقی در گستره جهان شکل گرفته و در حال رشد و پیشرفت است.

امام جمعه موقت شاهرود به مناسبت‌هایی از جمله سالروز آغاز عملیات بیت المقدس، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و همچنین روز ایمنی و حمل و نقل اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha