۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85457338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستای مهموئی بیرجند در کمک به اعتاب مقدسه نمونه شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85457338
روستای مهموئی بیرجند در کمک به اعتاب مقدسه نمونه شد

بیرجند - ایرنا - روستای مهموئی شهرستان بیرجند از نظر بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه استان و کشور معرفی شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سال گذشته به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز به روستای مهموئی رفت و با اعطای لوح سپاس از مردم این روستا تقدیر کرد.

جواد قناعت در این مراسم با بیان اینکه روستای مهموئی، سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه است گفت: در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی شاهد اقدامات مناسب مردم و پیشقدم و پیشرو بودن آنان در کمک به بازسازی عتبات عالیات هستیم.

وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی با مردم متدین، انقلابی و پای کار برای بازسازی عتبات عالیات یاد کرد و افزود: ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با مشارکت ۶ استان کشور از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان در حال اجراست که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی مستقر است.

استاندار به برخورداری و توانمندی اقتصادی و زیرساختی سایر استان‌ها نسبت به استان کم برخوردار خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: در زمینه کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات، مردم خراسان جنوبی علیرغم کم‌ برخوداری اقتصادی و ضعف زیرساختی اما به واسطه غنای دینداری، بصیرت، تقوا و عشق و علاقه به اهل بیت‌ (ع)، جزو استان‌های برخوردار است.

وی با اشاره به جانفشانی مردم خراسان جنوبی برای اهل بیت (ع) ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور سرانه کمک برای بازسازی اعتاب مقدسه را ۱۲۵ هزار ریال اعلام کرده که مردم روستای مهموئی از این مرز گذشته و به سرانه چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال رسیده‌اند که نشان می‌دهد این مردم بسیار فهیم و با بصیرت دینی هستند.

قناعت با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی عشق و ارادت به اهل بیت، امامین انقلاب و شهدای گرانقدر را اثبات کردند، گفت: اگر طی ۴۵ سال گذشته با وجود توطئه‌های دشمن این انقلاب هنوز استوار است و قطار انقلاب در حال حرکت است به عشق و ارادت مردم عزیز ما به اهل بیت و آرمان‌های نظام و انقلاب بر می‌گردد.

وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها مقتدرانه ایستاده بلکه تحولات جهانی ایجاد می‌کنیم و نگاه منطقه و دنیا به ایران اسلامی است.

روستای مهموئی بیرجند در کمک به اعتاب مقدسه نمونه شد

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز در منطقه ما شاهد اتفاقات خوب و بزرگی هستیم و همه اینها به واسطه رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبری است، گفت: تحولات جهان به سمت تضعیف جبهه استکبار و تقویت جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران است.

وی به کارهای بزرگ کشور و سفرهای رئیس جمهور به استان‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: خراسان جنوبی حدود ۲۵ سال است که از خشکسالی رنج می‌برد و اگر برای معضل کم‌آبی چاره اندیشی نشود مردم مجبور به تخلیه این منطقه خواهد بود.

قناعت افزود: در کنار برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، انتقال آب دریای عمان در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و با اعتبار ۵۰ همت در حال اجرا است، مصرف سالانه آب در استان ۵۲ میلیون متر مکعب است اما از محل پروژه انتقال آب دریای عمان در مرحله نخست، ۶۰ میلیون متر مکعب آب خواهیم داشت.

وی هزینه اجرای خطوط انتقال آب در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی را ۳۰ همت اعلام کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان وارد خراسان جنوبی خواهد شد که اقدام بسیار بزرگی است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اجرای خط انتقال گاز به استان تصریح کرد: فاز اول خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در تیر امسال به بهره‌برداری می‌ رسد و همزمان عملیات اجرایی انتقال گاز از نهبندان به سربیشه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه فراملی راه آهن خراسان جنوبی در دولت سیزدهم گفت: اعتبار مرحله زیرسازی این پروژه ریلی ۱۸ همت است.

قناعت به تامین مسکن در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شد اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از پنج هزار هکتار به محدوده‌های شهرهای خراسان جنوبی الحاق شده است.

در این مراسم با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی و جمعی از مسئولان، لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی شهرستان بیرجند اعطا شد.

همچنین عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای مهموئی و روستاهای همجوار با حضور استاندار آغاز شد که این پروژه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال ۱۰ روستا را از آب پایدار برخوردار خواهد کرد.

فاز اول پروژه از محل چاه تا مخزن روستای مهموئی که در این مراسم کلنگ زنی شد در هفته دولت ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha