خراسان جنوبی رتبه دوم اعزام زائر به عتبات عالیات را دارد

بیرجند - ایرنا - مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: خراسان جنوبی در اعزام زائران به سفرهای عتبات عالیات بعد از قم، رتبه دوم کشور را دارد که از این حیث راه اندازی دفتر نمایندگی بعثه در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی پروانه روز یکشنبه در دیدار با جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی افزود: انتخاب مسئول بعثه رهبری هم در فرآیندی پیگیری می‌شود که بتوان در اسرع وقت مسایل مربوط به اعزام زائران را به خوبی دنبال کرد.

وی گفت: راه اندازی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی تحت تاثیر شرایط کرونا و لغو سفرهای زیارتی به تاخیر افتاد اما اکنون با مساعد شدن شرایط مجوز آن صادر و نیروهای لازم تامین خواهد شد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری ادامه داد: استان خراسان جنوبی مردمانی صبور و مشتاق به سفرهای زیارتی دارد و مدیران کاروان‌ها هم به خوبی در زمینه اعزام‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود روحانی بومی کاروان‌ها در استان گفت که این موضوع در تعامل با حوزه علمیه پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام پروانه عنوان کرد: تسهیلات برای اعزام به عتبات عالیات و عمره متناسب با شرایط هر استان در نظر گرفته شده که با هماهنگی بانک‌ها و صندوق‌های مالی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی درباره سفر عمره گفت: یکی از مشکلات فعلی تامین ارز است که تلاش می‌کنیم با قیمت مناسب تامین و فرآیند اعزام بدون مشکل انجام شود.

خراسان جنوبی پیشرو در ساخت صحن جامع امام محمد باقر (ع)

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: علیرغم همه ضعف‌هایی که از لحاظ زیرساختی در خراسان جنوبی وجود دارد اما این استان از لحاظ دینمداری و ولایتمداری از استان‌های برخوردار و غنی است.

جواد قناعت افزود: صحن جامع امام محمد باقر (ع) در کاظمین با مشارکت استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، قم و یزد در حال ساخت است و خراسان جنوبی از نظر کمک به اعتاب مقدسه و ساخت این صحن رتبه اول را دارد.

وی عنوان کرد: از همین رو دبیرخانه ساخت این صحن در خراسان جنوبی مستقر است که نشان از ارادت مردم استان به عتبات عالیات دارد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اربعین امسال و سال گذشته ۷۰ درصد مواکبی که در کاظمین به زائران خدمات رسانی کردند از خراسان جنوبی بودند و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به طور ویژه از این شیوه خدمات رسانی تقدیر کرد.

وی گفت: همچنین مردم خراسان جنوبی در مناسبت‌های ملی و مذهبی همواره زمان شناس بوده‌اند لذا درصد مشارکت مردم استان در انتخابات از اوایل انقلاب تاکنون بالا بوده است.

قناعت ادامه داد: پیگیری پرواز مستقیم بیرجند به نجف و مدینه در دستور کار است و تعیین خراسان جنوبی به عنوان یکی از ایستگاه‌های پروازی عمره مطالبه ماست که پیگیری می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم استقرار دفتر بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: این حق مردم استان است که امکانات در دسترس شان باشد و برای دریافت خدمات مجبور نباشند مسافت طولانی را تا رسیدن به استان همجوار طی کنند.

فعالیت دفاتر زیارتی غیر مجاز، اعطای تسهیلات به زائران و تامین زیرساخت‌های حمل و نقل از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد پیگیری‌های لازم برای آنها انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha