۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85457393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه قم: دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان ستودنی است

قم- ایرنا - امام جمعه قم با اشاره به سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: کارهای بزرگی که در جریان این سفر انجام شد، قابل قدردانی و ستایش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم اظهار کرد: سیاست راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ارتباط با همسایگان است.

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران شامل ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت هستند خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد با برنامه‌ریزی صحیح، آورده برای کشور ایجاد کرد.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: افتتاح اَبر پروژه ۱۲۰ مگاواتی ۲ سد در سریلانکا، قدرت ایران را از نظر فنی به نمایش گذاشت، ۴۰۰ مهندس فوق تخصص ما در این کشور، کارستان کردند.

رئیس جمهور اسلامی ایران در نخستین سفر خارجی خود در سال جدید سوم اردیبهشت ماه به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان سفر و با مقام‌های این کشور از جمله آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در سفر به سریلانکا، با همراهی همتای سریلانکایی خود پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه اومااویا که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکا است را نیز افتتاح کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود عملیات وعده صادق و حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به اسرائیل غاصب را مورد توجه قرار داد و گفت: نیروهای مسلح ما دل مردم ما را شاد کردند، این خیلی مهم است.

وی افزود: جهان می‌گفت، چه کسی حریف رژیم صهیونیستی است، مردم ما هم در گوشه و کنار می‌گفتند، اسرائیل حمله کرده، ولی از پاسخ به آن، خبری نیست.

حسینی بوشهری، غُرِشِ موشک‌ها و پهپادها و عبور آنها از پدافندهای هوایی چندین کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: رژیم صهیونیستی نیز به این مساله اعتراف کرد.

وی با بیان این مطلب که این شلیک‌ها از ۴۰ نقطه در چند استان کشور صورت گرفت تصریح کرد: دل ملت شاد و معلوم شد که رهبر معظم انقلاب همیشه می‌فرمایند امید به آینده داشته باشید، این عملیات یکی از مصادیق بارز امید به آینده بود.

خطیب جمعه قم خاطرنشان کرد: اقدام ایران در حمله به اسرائیل را اکثر کشورهای دنیا به عنوان یک اقدام موثر و اخلاقی معرفی کردند، چراکه دقیق، ظریف و حساب شده به هدف خورد.

وی اضافه کرد: پیام ایران به رژیم صهیونیستی این بود که وقتی زدی، ما هم همان جایی که هواپیماهای شما برخاستند همان جا را می‌زنیم.

وی این حرکت ایران را اخلاقی توصیف کرد و گفت: ما که مثل رژیم صهیونیستی کودک‌کُش نیستیم و نمی‌خواهیم زنان بیمار را هدف قرار دهیم و بیمارستان‌ها را ویران کنیم، با مروت، مردانگی و جوانمردی می‌جنگیم.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آمریکا و خیلی کشورهای اروپایی در این عملیات، اسرائیل را همراهی کردند گفت: همراهان منطقه‌ای اسرائیل نیز صحنه را باختند و اعتبار نداشته را نیز از دست دادند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: رژیم صهیونیستی در یک محاصره باقی ماند و راهی جز این ندارد که سکته کند و به کسانی که پیش از او رفته‌اند، بپیوندد.

وی یادآور شد: درست است غزه مظلوم است، بیش از ۴۱ هزار نفر شهید و مفقودالاثر داده، بالغ بر ۱۴ هزار کودک به شهادت رسیده‌اند، و دست کم ۳۰ تَن نیز از گرسنگی جان داده‌اند، اما امروز احساس می‌کنند یک هم‌پیمان قوی مثل نظام جمهوری اسلامی در کنار آنهاست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد بیست‌وششم فروردین‌ماه در عملیاتی موسوم به وعده صادق، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی، ده‌ها فروند پهپاد و موشک را به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha