امام جمعه ارومیه: کار در دین اسلام مقدس است/بوسه پیامبر نشانه جایگاه کارگران

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دشمنان ایران اسلامی اقتصاد و معیشت مردم را نشانه گرفته اند، گفت: با توجه به جایگاه تلاش برای توسعه جامعه، در دین اسلام، کار مقدس بوده و نشانه آن هم بوسه پیامبر اعظم (ص) بر دستان کارگر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک روز و هفته کارگر افزود: کار و کارگر در دین اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و دین اسلام همواره آنها را محترم شمرده است.

وی اضافه کرد: تمامی جوامع به کارگر اهمیت می دهند ولی اهمیتی که جامعه اسلامی به کار و کارگر می دهد، متفاوت است چنان که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده و او را محترم می شمارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: هم باید امنیت شغلی کارگر فراهم شود تا در برابر مشکلاتی که پیش می آید پشتوانه ای داشته باشند و هم کارگران در کار خود در هر مجموعه ای، کار خود را امانت محسوب کرده و با دقت و محکم کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به روز معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: در اسلام مساله ای مهمتر از علم و عالم نیست و خداوند متعال خود را معلم معرفی کرده و همچنین پیامبر اسلام (ص) نیز معلم برای بشریت است.

وی اظهار کرد: منش و روش استاد شهید مرتضی مطهری باید الگو و سرمشقی برای معلمان در جامعه امروز باشد.

وی به ارتباط صمیمی والدین با فرزندان تاکید کرد و افزود: والدین باید برای شنیدن حرف فرزندان خود وقت گذاشته و بی تفاوت به صحبت های آنها نباشند زیرا در صورت بی توجهی والدین به شنیدن حرف فرزندان باعث می شود آنها مسیر دیگری انتخاب کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: همچنین والدین خود نیز وقتی برای شنیدن حرف های یکدیگر گذاشته و با احترام به صحبت های هم گوش کنند.

به گزارش ایرنا، نمازجمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم ارومیه در مصلای امام خمینی (ره ) ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha