۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85457520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه آموزش‌های ایمنی بهتر برای کاهش حوادث جاده‌ای گیلان در دستور کار است

رشت- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: این اداره کل ارائه آموزش‌های ایمنی بهتر برای کاربران جاده‌ای را در دستور کار دارد تا از آثار حوادث جاده‌ای بکاهد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی نیک فهم روز جمعه بمناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل در بازدید از راههای کوهستانی و سخت گذر شهرستان رضوانشهر در روستای ییلاقی زندانه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از اهداف عالیه وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل جاده ای کشور ایجاد ایمنی در جاده‌ها است؛ اگر بتوانیم دستگاههای که در امور حمل و نقل جاده ای فعال هستند را مجاب به بالابردن ایمنی خودرو کنیم توانسته ایم قدم های موثری در زمینه افزایش ایمنی راه ها برداریم .

وی اضافه کرد: خودرویی که از مبدا به مقصدی در حرکت است اگر تمام اصول ایمنی راه حین حرکت را رعایت کند به طور قطع سفر ایمنی برای خود و هموطنانمان رقم خواهد زد.

وی افزود: نوروز امسال از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان تعطیلات نوروز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همانند سایر دستگاههای خدماتی مانند پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و سایر مسولان ستاد تسهیلات نوروزی ، توانست حوداث جاده ای را نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور چشمگیری کاهش دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: کشته های جاده ای استان گیلان در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشت؛ اعتقاد داریم حتی یک نفر در جاده ها نباید براثر سهل انگاری عوامل جاده ای کشته شوند و خسرانی ایجاد شود.

وی گفت: امیدواریم مردم ما هم دوش و همگام با عوامل خدماتی کمک حال این اداره کل باشند تا همواره محوری ایمن داشته باشیم و اپراتورها و راننده های دستگاههای باری و مسافربری با ایجاد ایمنی در خودروهای خود حوادث جاده ای را کاهش دهند .

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، هفتم اردیبهشت به نام روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha