۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲
کد خبر: 85457533
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

ساخت یکهزار و ۶۸۰ واحد مسکن در مراغه آغاز شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲
کد خبر: 85457533
ساخت یکهزار و ۶۸۰ واحد مسکن در مراغه آغاز شد

مراغه- ایرنا- عملیات اجرایی یکهزار و ۶۸۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در سایت موسوم به «غدیر» یا «سنگر تپه» مراغه آغاز شد. 

به گزارش ایرنا «روح‌الله اکبری»، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی روز جمعه در آیین شروع عملیات اجرایی این واحدها بیان کرد: نهضت ملی مسکن در راستای اجرای قانون جهش تولید طی دولت سیزدهم عملیاتی شد و به صورت خودجوش، از پایین به بالا و با مشارکت همه ذینفعان اجرا می‌شود.

ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکن در مراغه آغاز شد
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی: ساخت ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار واحد در سطح کشور آغاز شده است

وی با تاکید بر اینکه خانه‌دار کردن مردم و ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال بسیار دشوار است، اضافه کرد: ساخت این تعداد مسکن در بهترین حالت و به جز هزینه‌های زمین و خدمات زیربنایی، چهار هزار همت منابع مالی نیاز دارد.

وی افزود: دولت سیزدهم با علم به دشوار بودن کار برای اجرای این نهضت اراده کرد و شانه‌اش را زیر این بار سنگین قرار داد؛ ضمن توجه به اینکه تا به امروز ساخت ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار واحد در سطح کشور آغاز شده است.

«اکبری» با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد به مردم تحویل داده شده، اضافه کرد: بخشی از این چهار میلیون مسکن با مشارکت نیروی مسلح، بخشی در اراضی ۹۹ ساله دولتی، تعدادی در اراضی خود مردم به صورت خودمالکی، بخشی در بافت فرسوده و تعدادی هم در روستاهاست.

به گفته وی برای اجرای طرح مسکن مهر که از بزرگترین پروژه‌های حمایتی زمان خودش بود، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به محدوده شهرها و روستاها ملحق شد؛ در حالی که الحاق زمین به محدوده شهری در نهضت ملی مسکن از حدود ۷۲ هزار هکتار و در روستاها از ۵۰ هزار هکتار عبور کرده است.

الحاق زمین به محدوده شهری در نهضت ملی مسکن از حدود ۷۲ هزار هکتار و در روستاها از ۵۰ هزار هکتار عبور کرده است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی مکان‌یابی و آماده‌سازی درست و اجرای مناسب را در طرح نهضت ملی مسکن ضروری خواند و افزود: این موارد ضامن سکونت خوب مردم در این واحدهاست.

تکلیف دولت در آذربایجان‌شرقی ۲۰۷ هزار واحد است

«اکبری» سهم آذربایجان‌شرقی از طرح نهضت ملی مسکن را ۲۰۷ هزار واحد عنوان کرد و افزود: ساخت ۴۸ هزار واحد پیش از این شروع شده بود و امروز نیز عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد جدید آغاز شد.

به گفته وی عملیات اجرایی بیش از پنج هزار واحد از این تعداد در شهر جدید سهند و حدود پنج هزار واحد هم در چهار شهر استان از امروز آغاز شد.

وی این را هم بیان کرد که علاوه بر آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد، در چند نقطه نیز آماده‌سازی زمین و اولین دهکده شهری استان در سراب شروع شد.

فاز نخست سایت غدیر مراغه ۳۶ هکتاری است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: سایت «غدیر» مراغه که امروز عملیات اجرایی هزار و ۶۸۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در آن آغاز شد، ۱۱۲ هکتار مساحت دارد که فاز نخست آن در ۳۶ هکتار مساحت عملیاتی شد.

«اکبری» از مسئولان استانی و محلی و همچنین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که برای ساخت این واحدها تفاهم‌نامه امضا کرده است، خواست تا اجرای سریع این طرح را در اولویت قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین فشار اقتصادی روی مردم در حوزه مسکن است، افزود: اگر مسکن‌سازی سرعت بگیرد، علاوه بر رشد تولید، کاهش تورم را به دنبال می‌آورد.

وی تاکید کرد: در جامعه تورمی، سرعت ساخت مسکن از اهمیت بالایی بخوردار است و مصالح باید به موقع خرید شود و شامل مرور زمان نشود.

همکاری بانک‌ها از سال گذشته سرعت گرفت

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن در سطح کشور حدود ۲ سال معطل تامین زمین بود، گفت: سرعت همکاری بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن از سال گذشته بیشتر شد و امسال نیز قابل توجه خواهد بود.

نبود مسکن بزرگترین مشکل پیش‌روی ازدواج جوانان است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز اشتغال و ازدواج را از مشکلات اصلی جوانان عنوان کرد و افزود: بزرگترین مانع پیش‌روی ازدواج جوانان نبود مسکن است.

ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکن در مراغه آغاز شد
امام جمعه مراغه: نبود مسکن بزرگترین مشکل پیش‌روی ازدواج جوانان است

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم را قابل قدردانی دانست و افزود: کارهای مهم دولت از جمله مسکن‌سازی را ارج می‌نهیم.

نهضت ملی مسکن در چهار سایت مراغه در حال اجراست

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز بیان کرد: دولت سیزدهم کارهای ارزنده‌ای در خصوص ساخت مسکن برای جوانان انجام داده که از جمله آنها اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و در این شهرستان نیز این طرح در سه سایت مختلف در حال اجراست.

«مرتضی مینویی» با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در سایت «غدیر» به عنوان چهارمین سایت نهضت ملی مسکن این شهرستان، افزود: طی ماه‌های پیش‌رو ۱۶۰ واحد از مساکن طرح نهضت ملی در این شهرستان به متقاضیان تحویل می‌شود.

مراغه در طرح نهضت ملی مسکن پیشگام است

«مقصود محرم‌پور»، رییس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز در حاشیه این آیین به خبرنگاران بیان کرد: مراغه در طرح نهضت ملی مسکن پیشگام آذربایجان‌شرقی است.

به گفته وی پروژه ۴۰۰ واحدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از جمله طرح‌های در حال تکمیل این شهرستان به شمار می‌رود که ۱۶۰ واحد از این تعداد، آپارتمانی و بقیه به صورت ویلایی است.

رییس راه و شهرسازی مراغه با بیان اینکه آپارتمان‌های ۱۶۰ واحدی این سایت حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ۲۴۰ واحد ویلایی هم بالای ۵۰ درصد پیشرفت است و از نیمه دوم خرداد سال جاری واحدهای آپارتمانی به تدریج به متقاضیان تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: سایت ۵۰۰ واحدی از طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان نیز توسط شرکت توسعه عمران در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ کلید خورد و اکنون پیشرفت چشمگیری دارد و اگر قرارداد مشارکت ساخت آن با بانک‌های عامل منعقد شود، شاهد بهره‌برداری سریع آن خواهیم بود.

«محرم‌پور» به سایت ۸۰۰ واحدی فجر هم اشاره و بیان کرد: پروژه یکهزار و ۶۸۰ واحدی هم طبق توافقنامه راه و شهرسازی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از امروز آغاز شد تا تعداد سایت‌های نهضت ملی مسکن در این شهرستان به چهار مورد برسد.

به گزارش ایرنا، مراغه در تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن از جمله شهرستان‌های پیشگام آذربایجان‌شرقی در ۲ سال گذشته بود و به گفته مسئولان امر، در احداث این مساکن نیز وضعیت مطلوبی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha