۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۲۰
کد خبر: 85457571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخالفت ائتلاف ضدآمریکایی فیلیپین، با همکاری مانیل و واشنگتن

تهران- ایرنا- ائتلافی به رهبری حامیان دوترته، رئیس جمهور سابق فیلیپین، کارزاری را علیه اتحاد نظامی رو به رشد فیلیپین با آمریکا آغاز کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای خبری روزنامه صبح جنوب چین، حامیان رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور سابق فیلیپین، ائتلافی را در مخالفت با اتحاد رو به رشد این کشور با آمریکا در تقابل با چین تشکیل داده‌اند که هشدار می‌دهند این کشمکش‌ها در حال تبدیل شدن به یک «جنگ نیابتی» است که می‌تواند کشورشان را به «اوکراین آسیا» تبدیل کند.

مانیفست این ائتلاف مخالف با آمریکا، موضع مارکوس جونیور رئیس جمهور کنونی فیلیپین در دریای جنوبی چین را مورد انتقاد قرار می دهد و ادعا می کند که اقدامات تهاجمی چین به دلیل تحریکات او انجام شده است.

در پایان مراسم راه اندازی ائتلاف شهروندان علیه جنگ در مانیل در روز چهارشنبه، این گروه طوماری را منتشر کرد که در آن خواستار جمع‌آوری امضاهایی در حمایت از پایان جنگ نیابتی و همچنین بیانیه ای در انتقاد از موضع دولت در مورد کشتی دوم توماس شول شد.

این منطقه نقطه عطف دریایی مورد مناقشه در دریای جنوبی چین است که فیلیپین از آن به عنوان آیونگین و پکن رنای جی یایو نام می برند.

به گزارش اینا، تنش‌های منطقه‌ای میان چین و فیلیپین در سال گذشته میلادی افزایش پیدا کرده است در حالیکه پکن، مانیل و توکیو هر کدام ادعاهای ارضی در مورد این آبراهه دارند و فعالیت‌های دریایی آنها به ویژه چین و فیلیپین باعث ایجاد تنش شده است.

در پاسخ به این تحولات، ایالات متحده به دنبال تقویت اتحادهای خود در منطقه از جمله با ژاپن و فیلیپین است تا به هر شکل ممکن چین را مهار کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha