سنت حسنه وقف با دانش‌های جدید گره خورده است

تهران- ایرنا- معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سنت حسنه وقف با دانش‌های جدید آمیخته شده است، گفت: این سازمان با هدف رفع مشکلات اقتصادی کشور سرمایه بزرگی در خدمت تولید و اشتغال به کار گرفته است.

امرالله حسنی‌نیا در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: بیش از ۳۰ شرکت که به مرحله تجاری رسیده اند از سوی اوقاف حمایت شده و محصولات خوبی در عرصه تولید داشته اند همانند پرورش ماهی در قفس و موتورهای برقی که حوزه وقف تنها حامی آنها بوده است.

وی در حاشیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف در جمهوری اسلامی سنت دیرینه ای است در حالی که بسیار گمان می‌کنند این مهم با حوزه علم و فناوری خیلی ارتباط نداشته باشد، گفت: نمایشگاه دستاوردهای وقف تنها بیانگر گوشه‌ای از فعالیت‌های وقف را در حوزه های دانش بنیان و علوم مختلف است.

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: وقف یک سنت حسنه است که با دانش‌های جدید آمیخته شده و نتیجه آن را در نمایشگاه مشاهده می کنید، در بحث وقف با توجه به اینکه نه اموال دولتی و عمومی است و صرفا امانتی است که باید تلاش کنیم حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم به گونه‌ای که خدمتی به جامعه کرده باشیم.

وی ادامه داد: خیرین و افراد نیک‌اندیش که می خواهند وقفی انجام دهند خوب است در حوزه هایی که بهره وری بیشتر دارد وقف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات رشد خوبی صورت گرفته است؛تعیین حد و حدود نقشه ها و کاداستر مد نظر است؛ در سال گذشته به دلیل حمایت سیستم ثبتی و قضایی به اندازه ۱۰ سال گذشته توانستیم تثبیت مالکیت موقوفات را داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha