بارقه‌های امید در شهرک‌ صنعتی فراشبند فارس؛ از ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تا تکمیل پروژه برق

شیراز-ایرنا- شهرک صنعتی فراشبندآماده جذب سرمایه‌گذار است و متولیان صنعتی استان اخیراً از انعقاد ۲۶قرارداد سرمایه‌گذاری و تکمیل پروژه خط اختصاصی برق با پیش‌بینی ۲.۵ میلیارد تومان در این شهرک صنعتی خبر داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صنعتی شدن در شهرستان‌های مختلف فارس به‌عنوان یک تصمیم سرنوشت‌ساز به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی استان در دستورکار است.

شهرستان فراشبند نیز که در ۱۴۶ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد یکی از شهرستان‌های این استان به شمار می‌رود که شتاب‌بخشی به طرح‌های صنعتی در آن در حال انجام است.

این شهرستان از یک ناحیه صنعتی با ۹۸ هکتار مساحت بهره می‌برد، ناحیه‌ای که۶۳هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهند.

سال گذشته همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس آسفالت معابر در شهرک صنعتی فراشبند با چهار هزارمتر مربع مساحت و اعتبار ۱۰میلیاردریال به بهره‌برداری رسید.

در حال حاضر هم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند بازدید کرده و به بررسی وضعیت این شهرک از نظر مشکلات و نیازهای زیرساختی پرداخته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پس از این بازدید از انعقاد ۲۶قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی فراشبند خبر داد و گفت: تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در دستور کار این شرکت قرارگرفت و با رفع نواقص آن این طرح آماده بهره‌برداری می‌شود.

سید مسعود عظیمی افزود: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۴آغاز شد اما به دلیل برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹سال به طول انجامید، در حال حاضر با اجرای طرح رفع مشکل حریم آماده بهره‌برداری می شود.

به گفته او طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قراردارد و با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند، برق پایدار در این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: این شهرک صنعتی آماده جذب سرمایه است و تاکنون ۲۶قرارداد سرمایه‌گذاری در این شهرک منعقد شده که سه واحد با اشتغال ۲۰نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری قراردارد و ۲واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری هستند.

عظیمی همچنین ازبرنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد وگفت: این طرح در مرحله برآورد قراردارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی همچنین از سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این شهرک صنعتی برای ساخت سه واحد کارگاهی در فاز اول خبر داد و گفت: این واحدها تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه‌ و تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

بدون شک ایجاد شهرک‌های صنعتی می‌تواند در تثبیت و نگه‌داشت جمعیت، تأمین اشتغال و افزایش درآمد در شهرستان فراشبند مؤثر باشد و لازم است اقدامات اساسی برای تحقق این مهم پیگیری و انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha