۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۴
کد خبر: 85457789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: در معرفی انقلاب به جهانیان، ضعیف عمل کردیم

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امروز شناخت از ماهیت واقعی انقلاب در جهان بسیار کم است گفت: در معرفی انقلاب و آرمان‌های اسلام به جهانیان ضعیف عمل کردیم.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله " محمدرضا ناصری " در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یزد افزود: یکی از مشکلاتی که ما در فعالیت‌های خود داریم مربوط به حوزه رسانه‌ای و انتشار ارزش‌های دینی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه ما مطالب، خاطرات، ارزش‌ها و مسائل بسیار زیادی داریم که می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی برای جوامع مختلف داشته باشد افزود: ما برای اینکه این ارزش‌ها و مطالب را به دنیا معرفی کنیم راهکاری نداریم و نتوانستیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کلمات اهل بیت(ع) و منطق شیعه برای همه واضح باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: حتی امروز ما در ارتباط با انقلاب اسلامی هم آنگونه که باید و شاید برنامه‌ریزی برای معرفی انقلاب به مردم جهان نداریم و رسانه‌های خوبی برای اینکه بتوانیم انقلاب و ارزش‌های آن را به جهان معرفی کنیم نداریم.

ناصری با بیان اینکه انقلاب را رسانه‌های صهیونیستی آنگونه‌ که می‌خواهند به جهانیان معرفی می‌کنند خاطرنشان کرد: این ضعف به حدی است که ما حتی در جهان اسلام هم نتوانستیم خودمان را خوب و کامل معرفی کنیم به گونه‌ای که بسیاری خیال می‌کنند در شیعه هیچ کتاب فقهی و تفسیری وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ما کتاب‌های بسیار زیادی داریم که در حوزه‌های مختلف منتشر شده و الان زمان آن است که برای جهانی شدن این کتاب‌ها و خاطرات برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

ناصری به ظرفیت فضای مجازی و ضرورت استفاده از آن در تبلیغ دین و انقلاب اشاره کرد و گفت: باید ارزش‌های انقلاب را در فضای مجازی معرفی کنیم اما باید توجه داشت که فعالیت در هر عرصه‌ای باید متناسب با تکنیک‌های همان عرصه باشد به عنوان مثال در فضای مجازی باید با تولید محتواهای کوتاه و مختصر اقدام به انتشار مطالب و تولیدات هنری خود کرد تا بتواند تاثیرگذاری داشته باشد.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز لازم است که اقشار مختلف مردم یک دوره فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را بازخوانی کرده و نسبت به تولید محتوا از این مطالب متناسب با سلایق جوانان و نوجوانان انجام دهند.

در پایان این جلسه از چهار جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha