۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85457878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت تولید و اشتغال، تثبیت مالکیت اراضی است

بوشهر- ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان امور اراضی گفت: زیرساخت تولید و اشتغال به عنوان پیشران و توسعه کشور تثبیت مالکیت اراضی است.

به گزارش ایرنا " رضا افلاطونی " روز شنبه در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در بوشهر اظهار کرد: ارتقای کمی و کیفی اقدامات در رفع تداخلات و صدور سند تک برگ اراضی کشاورزی در گرو مشارکت فعال مردم است.

وی افزود: برای ثبت مالکیت زمین در قدم اول، تفکیک آن بین مردم و دولت یا همان رفع تداخلات انجام می‌گیرد و در گام دوم اسناد مالکیت صادر می‌شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.

وی گفت: در ثبت مالکیت، صدور اسناد مالکیت به نام کشاورزان است که پیش از این، تنها ۴ درصد از اراضی کشاورزی دارای سند بود؛ اما در حال حاضر ۴۶ درصد از اراضی کشاورزی دارای سند حد نگار است.

افلاطونی با تاکید بر رشد صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخلات، یادآور شد: در آغاز میزان رفع تداخلات ۱۰درصد بود و در حال حاضر به ۷۰درصد رسیده است.

رییس سازمان امور اراضی ادامه داد: جلب مشارکت آحاد مردم جامعه برای مدیریت حوزه زمین در زمینه صدور تثبیت و رفع تداخلات و حفاظت از زمین برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌های توسعه‌ای، تولید و اشتغال در عرصه زمین انجام شود افزود: رفع تداخلات نماد همدلی بین سه قوه برای ارائه یک خدمت ماندگار به مردم است.

رییس سازمان امور اراضی اظهار کرد: از آثار بازر رفع تداخلات ، تضمین امنیت سرمایه گذاری، امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی است.

وی گفت: آمایش سرزمین نیز نقش مهمی در تثبت مالکیت دارد وهمه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم در خصوص ایجاد شهرک‌های مولد داشته باشد.

افلاطونی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری باید منطبق با آمایش سرزمین باشد گفت: فرصت بسیار مناسبی برای استان بوشهر است که از این ظرفیت استفاده کند.

وی گفت: هدف ما در سازمان امور اراضی این نیست که اموال عمومی را تبدیل به اموال شخصی افراد کنیم این طرح را به شرکت شهرک‌های کشاورزی که ۱۰۰ درصد دولتی است واگذار می‌کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha