۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85457887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ نفر گرفتار سیل در سرایان خراسان جنوبی نجات یافتند

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۰
کد خبر: 85457887
۹ نفر گرفتار سیل در سرایان خراسان جنوبی نجات یافتند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۹ نفر که شب گذشته در سیلاب شهرستان سرایان گرفتار شده بودند با تلاش نیروهای امدادی نجات یافتند.

محمدعلی کاوسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات نجات این ۹ نفر بعد از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان از ساعت ۱۹ جمعه شب در مناطق چاه های عشایری بغداده سرایان آغاز شد.

وی با اشاره به حضور ۲ تیم سیلاب از جمعیت هلال احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه در این عملیات گفت: عملیات جست‌وجو برای نجات و یافتن این افراد تا بامداد امروز ادامه داشت که سرانجام به ۶ نفر از این افراد دسترسی پیدا شد و توسط امدادگران هلال‌ احمر به منطقه امن انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین سه نفر دیگر به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، از طریق تماس تلفنی به یک خانه عشایری امن هدایت شدند.

وی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حالت آماده باش هستند.

فعالیت سامانه بارشی عصر سه شنبه هفته گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha