ورزشکاران مانده در گل + فیلم

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85458013
ورزشکاران مانده در گل + فیلم

بجنورد - ایرنا - پیاده‌روی بزرگ خانوادگی به مقصد بوستان «بش‌قارداش» بجنورد روز جمعه در حالی برگزار شد که وضعیت نامناسب و گِل‌آلود جاده موسوم به سلامت موجب نارضایتی ورزشکاران و شهروندان شد و آنان خواستار رسیدگی و توجه مسئولان به رفع این شرایط شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اطلاع رسانی گسترده ای برای حضور در پیاده‌روی بزرگ خانوادگی به مناسبت هفته کار و کارگر و سلامت از محل جاده سلامت به سمت بوستان ملی بش قارداش بجنورد انجام شد و همین موضوع کافی بود تا خانواده های زیادی در هوای مطبوع و بهاری بجنورد به سمت جاده سلامت کشانده شوند.

جاده ای همواره یادآور نشاط و هیجان ورزشکاران بود این بار روی ناخوش خود را نشان داد و مردمی که قرار بود ساعات خوشی را سپری کنند در گل و لای این جاده مانده و به سختی خود را به پایان مسابقه رساندند.

لباس های گل آلود، دوچرخه های مانده در گل و اعصاب های ناراحت در این مسیر موجب گلایه بسیاری از شهروندان شد و همین امر دغدغه رسیدگی به این مسیر بدون متولی را بار دیگر حاشیه ساز کرد.

جاده سلامت بر سر دوراهی

جاده سلامت در اوایل دهه ۹۰ در کارگروه فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی مصوب شد و بنابر مصوبه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان، قرار بود جاده سلامت در حدفاصل بجنورد تا بوستان گردشگری بش قارداش به طول ۶ کیلومتر از سوی شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ایجاد و از سوی این ۲ دستگاه ساماندهی و آسفالت شود و بر این اساس بخشی از آسفالت جاده سلامت در حاشیه محور بجنورد - بش قارداش به اداره کل راه و شهرسازی و بقیه نیز به شهرداری واگذار شد.

اما کمک و همراهی این ۲ نهاد تنها بر روی کاغذ بود و هیچگاه عملیاتی نشد و این روزها تنها بخشی از این مسیر ۶ کیلومتری آسفالت شده و بقیه آن خاکی باقی مانده است.

جاده سلامت بجنورد که با هدف رونق پیاده‌ روی‌ خانوادگی طراحی شده است و افراد برای رفتن پیاده به بوستان نمونه گردشگری «بش‌قارداش» از این مسیر تردد می کنند دارای وضعیت نابسامانی است که این مسیر متولی ندارد و رسیدگی به این جاده بلاتکیف مانده است.

مسوولان شهری می گویند این جاده خارج از محدوده شهری و البته رسیدگی به آن خارج از تکالیف شهرداری است، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم می گوید که جاده سلامت، جاده روستایی و یا فرعی نیست که مراقبت و ساخت آن با این اداره کل باشد.

سیدمحمدعلی کشمیری، شهردار بجنورد در این باره گفت: این جاده در محدوده شهری نیست از این رو شهرداری برنامه ای برای اجرای آسفالت آن ندارد.

معاون وقت راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای نیز پیش از این گفته بود که جاده سلامت جاده روستایی و یا فرعی نیست که مراقبت و ساخت آن با این اداره کل باشد و آسفالت آن باید توسط شهرداری انجام شود.

محمد مشتری افزود: راه و شهرسازی باید در هنگام ساخت این جاده، آنرا تا روستای «میرزا حسنلو» آسفالت می کرد که این کار را انجام داد، ادامه این مسیر باید توسط شهرداری بجنورد ساماندهی، نظارت و مراقبت شود.

اکنون و با گذشت سال ها بلاتکلیقی، هنوز مشخص نیست مسیری که به آن « جاده سلامت » اطلاق می شود، باید توسط چه نهاد و دستگاهی ساخته و نظارت شود، یک سوی قضیه است و روی دیگر آن این است که معلوم نیست اگر خطری و حادثه ای برای رهگذران از این مسیر روی دهد چه کسی باید پاسخگو باشد.

ورود میراث به بهسازی جاده سلامت

در این میان علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی امروز شنبه از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی جاده سلامت بجنورد خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت بالای این جاده به لحاظ گردشگری و برای رفاه و بهره مندی شهروندان، پیگیری های لازم برای اختصاص این اعتبار انجام گرفت و از محل اعتبارهای ملی تامین شد.

به گزارش ایرنا، بوستان بش قارداش در هفت کیلومتری بجنورد و در جنوب این شهر قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha