مدیرکل کار: ۲۹۵ تشکل کارفرمایی و کارگری در استان کرمانشاه فعال است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۲۹۵ تشکل و صنف کارفرمایی و کارگری و سه هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی با حدود ۵۰ هزار نفر عضو در استان کرمانشاه فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ « مختار احمدی» روز شنبه در دیدار منتخبان و نمایندگان کارفرمایی و کارگری با حجت الاسلام "حبیب الله غفوری" نماینده فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به مناسبت هفته کارگر؛ به پوشش بیمه ۱۸ هزار کارگری استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۵۹ هزار کارگر در استان کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی همچنین به راه اندازی ۵۶ تعاونی با اشتغال زایی هزار و ۸۵۰ نفر و صادرات ۶۳ میلیون دلاری بخش تعاونی ها کرمانشاه در سال گذشته اشاره کرد.

احمدی ادامه داد: سال گذشته هشت هزار بازرسی ادواری از بخش های کارگری در راستای صیانت از حق کارگران، ایمنی و سلامت و بهداشت کارگران صورت گرفته و در بخش ساختمانی بیشتر حوادث ایمنی داریم.

وی همچنین به صدور هفت هزار رای هیات های حل اختلاف بین کارگری و کارفرمایی اشاره کرد گفت: ۳۰ درصد آنها به سازش و رضایت مندی طرف ها منجر شده است.

احمدی همچنین با کاهش زمان رسیدگی به پرونده های حل اختلاف از ۱۱۳ روز در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ روز در سال گذشته اشاره کرد و آن را اقدام مهمی دانست.

۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه وارد بازار کرمانشاه شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود، به تزریق هفتاد هزار میلیارد ریالی به بازار استان در سال ۱۴۰۲ در قالب انواع طرح های اقتصادی و تسهیلاتی مانند تبصره ماده ۱۸، منابع اشتغال نهاد های حمایتی، مشاغل خانگی و غیره اشاره کرد و گفت: در این راستا نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۲ درصد کاهش یافت.

احمدی در ادامه به ۱۲ هزار صدور مجوز کسب و کار مشاغل خانگی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این خصوص هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان کار پرداخت شد.

وی همچنین به پرداخت سه هزار میلیارد ریالی طرح کالا برگ در استان کرمانشاه از دهک اول تا هفتم جامعه از ابتدای طرح فجرانه خبر داد.

از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در حال حاضر ۱۵۹ هزار کارگر بیمه شده اجباری و ۲۱ هزار کارفرما در استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha