۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85458405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیشرفت جهاد آبرسانی در همدان به ۷۷ درصد رسید

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبر: 85458405
پیشرفت جهاد آبرسانی در همدان به ۷۷ درصد رسید

همدان-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست پروژه جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده که پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

وی مطرح کرد: پنج هزار و ۹۰ میلیارد ریال برای گام نخست این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی استان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه تا قبل از فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین پایدار آب در استان انجام شود، عنوان کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و تجربیاتی که از تنش آبی در سال‌های گذشته داشتیم، «آب» برای ما موضوع مهمی است و از تمام ظرفیت خود برای تأمین آب پایدار ساکنین روستاها و شهرهای استان استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد حدود ۸۳۰ روستا از خدمات آبفا بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha