ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در روستاها احصا و معرفی شوند

تهران - ایرنا - مدیرکل برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر لزوم شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در روستاها در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مجتبی رضازاده از تصویب ۴۵ طرح درآمدزا در ۶ ماه گذشته برای دریافت تسهیلات در دهیاری‌ها خبر داد و گفت: باید فرصت های سرمایه گذاری در هر روستا شناسایی و معرفی شود تا فرصت های جدید اشتغال‌زایی در روستاها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه روستا کانون مولد کشور است، افزود: کشور نیازمند امنیت غذایی، خدمات گردشگری و اجتماعی روستا است، باید جایگاه روستایی و عشایر که جایگاه تولید است به طور شایسته قلمداد و برنامه بلند مدت برای آن تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی و درآمدزایی در روستاها منجر به ماندگاری جمعیت در این مناطق و حتی مهاجرت معکوس می شود و باید مبنای کارهای مطالعاتی و پژوهشی در حوزه روستایی، ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم باشد و در این طرح ها تمامی موارد مربوط به تولید تا مصرف به ویژه در حوزه بازاریابی مد نظر قرار گیرد.

رضازاده افزود: به دنبال آن هستیم که از ظرفیت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف بخش توسعه روستایی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و در این راه مشخص کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش گام مهمی است که از اواسط سال گذشته با طرح موضوع با مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور حرکت در این مسیر را آغاز کرده و امیدواریم با تهیه و تدوین شیوه نامه اجرایی، نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه توسعه روستایی را امسال در کشور برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در فضای مودت و دوستی کارها به شکل بهتری انجام می شود، یادآورشد: هدف تمامی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه های اجرایی خدمت به مردم است و با نقشه راه تعیین شده توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و انتخاب شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم باید در این راه به یکدیگر کمک کرده و از توان هم بهره ببریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha