ارتقا شهرکرد به شهر جهانی نمد پیگیری شود

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۰۰
کد خبر: 85458909
ارتقا شهرکرد به شهر جهانی نمد پیگیری شود

شهرکرد - ایرنا - مسوول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور با اشاره به ظرفیت های چهارمحال و بختیاری در تولید صنایع دستی گفت: پیگیری برای جهانی شدن شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد» در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد کیارسی روز شنبه در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: نمد یک محصول صادرات‌محور قابل استفاده در خودرو و کالایی قابل مصرف در تولیدات مختلف است.

وی شبکه‌سازی ظرفیت‌های استانی در حوزه محصولات نمدی را ضروری دانست و افزود: تلاش برای ارتقای ساختار حکمرانی و هم‌افزایی در دستور کار قرار دارد.

کیارسی علت اصلی موفق نشدن سیاست‌های صنعتی گذشته را ضعف درآنها اعلام و تصریح کرد: اصلاح ساختار حکمرانی و ارتقای آن به بهبود زنجیره‌های ارزش نیاز دارد.

وی یادآور شد: به‌همین منظور در سطح وزارت کشور ۱۰ موضوع از جمله انرژی خورشید، صنعت نفت، پوشاک، خرما، آبزی‌پروری، بادام، گیاهان دارویی و گردشگری مطرح است.

مسوول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور اظهار داشت: این رشته‌ها در حوزه‌هایی هستند که آمادگی بیشتر و بهتری دارند تا مداخله‌های توسعه‌ای با نگاه ارتقای زنجیره ارزش در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی ارتقای زنجیره ارزش تولید در استان‌های مختلف کشور را ضروری دانست و گفت: هدف اصلی وزارت کشور اصلاح ساختار و روابطی است که به‌صورت نامناسبی بین دستگاه‌ها وجود دارد و کارایی لازم را برای پیاده‌سازی سیاست‌های کلان کشور را ایجاد نمی‌کند و این ضعف ساختاری را رقم می‌زند.

کیارسی تاکید کرد: استان‌ها برای تعریف چارچوب و فرایند ۲ زنجیره تولید آزاد گذاشته شده‌اند تا بتوان فرایندهای اجرایی را پیاده‌سازی کرد اما هر استان می‌تواند روی مزیت‌های خود با اولویت آب، غذا و محیط زیست نگاه کلانی داشته باشد تا باعث پایداری منابع شود.

به گزارش ایرنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ۱۲ اردی‌بهشت‌ماه جاری با حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری برای شناخت توانمندی کالاهای تولیدی ایران در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha