استاندارمازندران :درآمد ۲ هزار میلیارد ریالی از محل مولدسازی بسیار ناچیز است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران درآمد ۲هزار میلیارد ریالی از محل فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی را پس از گذشت حدود ۲ سال بسیار ناچیز دانست و گفت:  امسال تمام دستگاه های اجرایی استان باید مولد سازی را در اولویت برنامه ها قرار بدهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در کارگروه مولد سازی مازندران با توضیح این که اموال مازاد دستگاه های اجرایی متعلق به دولت است و مولد سازی برای توسعه و آبادانی همان منطقه سرمایه گذاری می شود، افزود: یکی دیگر از ملاک ارزیابی مدیران مازندران در سال جاری اهتمام آنان به مصوبه مولد سازی و فروش اموال مازاد است.

وی با بیان این که طبق آمار طی سال گذشته فقط ۱۰ قطعه زمین مازاد دستگاه های اجرایی به قیمت ۲۴۰ میلیارد ریال فروش رفته است که این رقم بسیار ناچیز بوده است، ادامه داد: مولد سازی در مازندران باید شتاب بگیرد.

استاندار مازندران با ذکر این نکته که هدف گذاری فروش اموال مازاد دستگاه اجرایی مازندران باید در سال جاری مشخص شود، ادامه داد:‌ این که هنوز بسیاری از اموال دستگاه های اجرایی سرو و سامانی ندارد، پذیرفتنی نیست.

نوری طرح مولد سازی را عاملی برای ساماندهی اموال دولت توصیف کرد و گفت: این که بسیاری از اموال دستگاه های اجرایی مازندران بدون سند باشد، قابل پذیرش نیست.

استاندارمازندران :درآمد ۲هزار میلیارد ریالی از محل مولدسازی بسیار ناچیز است

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: اکنون مشکلات دولت با مولد سازی در قالب فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی حل و فصل می شود.

وی با بیان این که امروز اندازه دولت به دلایلی بسیار بزرگ شده است، گفت:‌ با توجه به شرایط امروز دنیا و نیاز ملت به خدمات دستگاه اجرایی، می توان با کمترین فضا و نیروی انسانی خدمت مطلوب به مردم ارایه کرد.

وی وجود انواع صندوق ها را باری برای دولت دانست و بیان داشت: تشکیلات اضافه، افراد مازاد، بروکراسی پیچیده و وقت گیر، فاقد توجیه اقتصادی برای دولت ها است، بنابراین دارایی های مازاد دولت باید مورد استفاده در مولد سازی قرار بگیرد.

استاندارمازندران :درآمد ۲هزار میلیارد ریالی از محل مولدسازی بسیار ناچیز است

۷۱۴ ملک دولتی مازاد در استان مازندران شناسایی اولیه شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت:۷۱۴ مِلک دولتی مازاد در این استان شناسایی اولیه شده که با مولد سازی آنها، بسیاری از مشکلات مربوط به چرخه اقتصادی رفع خواهد شد.

سیداسماعیل هاشمی با بیان این که از محل فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی استان در ۲ سال اخیر به ۲ هزار میلیارد ریال رسیده است، ادامه داد:‌ در حال حاضر ۱۰۹ فقره از املاک شناسایی شده در مرحله فروش قرار دارد.

وی با توضیح این که ۴۰ فقره از اموال مازاد دستگاه های اجرایی مازندران در سطح ملی در دست بررسی قرار دارد، گفت:‌ از مجموع اموال مزاد شناسایی شده استان، ۲۱۳ فقره اموال بزرگ هستند و ۷۰ فقره از اموال نیز زمین بیش از ۱۵ هکتاری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی که برای مولد سازی طرح داشته باشند، فروش اموال مازاد دولتی برای ایجاد زیرساخت های بیشتر و توسعه امکانات مورد نیاز به همان دستگاه تخصیص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی که از ابتکارات دولت مردمی سیزدهم است، فرصت بزرگی را برای ایجاد تحول بزرگ در استان ایجاد کرده است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی به مصوبه فروش اموال مازاد در قالب تهاتر با پیمانکار را از مزیت های دیگر مولد سازی دانست و گفت:‌ این مصوبه فرصتی برای دستگاه های اجرایی که طرح های نیمه تمام دارند، است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این جلسه ۱۱ پرونده فروش اموال سه دستگاه اجرایی شرکت آب منطقه ای، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفته است.

مولدسازی که از آن به عنوان راهکاری موثر برای افزایش ارزش افزوده دارایی های راکد و مازاد دولتی و بهینه سازی این اموال یاد می شود، اقدامی است که در صورت اجرای صحیح و درست آن می تواند کمک شایانی به تکمیل بسیاری از طرح های نیمه تمام کند. بر همین اساس تاکنون در فارس یک هزار ملک متعلق به دستگاه‌های دولتی برای ورود به مرحله مولدسازی شناسایی شده است.
مولدسازی دارایی‌های دولت در حقیقت به معنای بهینه سازی آن دسته از اموال و املاک دولتی است که راکد و بدون استفاده مانده که با مولدسازی آنها فرصت مناسبی برای تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله طرح‌های حوزه بهداشت و درمان، راه، آبرسانی، کشاورزی و ورزشی فراهم می شود.
مولدسازی اقدام اثرگذاری است که در بسیاری از کشورهای دنیا حتی کشورهای توسعه یافته نیز اجرا شده و در این کشورها هم تلاش می شود که دارایی ها و اموال بلااستفاده و فاقد ارزش افزوده مولد و بهینه شود. به طور حتم اگر مولدسازی در کشور بدرستی اجرا شود می تواند در اقتصاد کشور نیز تحول ایجاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha