۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85459497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۰ درصد از برخوردهای قضایی با کارفرمایان گیلان در حوزه ایمنی است

رشت- ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: سال گذشته ۱۵۰ برخورد قضایی با کارفرمایان متخلف صورت گرفت که بیش از ۵۰ درصد از این برخوردها در حوزه ایمنی و کارگاه های پر خطر بوده است.

به گزارش ایرنا، سیاوش آقاجانی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر مشمول قانون کار به مناسبت روز جهانی ایمنی به خبرنگاران گفت: تلاش داریم با پیگیری قانونی حقوق کارگران از تقابل مستقیم کارگران و کارفرمایان ممانعت کرده و بحران های کارگری، پرونده های شکایت و حوادث ناشی از کار را کاهش دهیم.

وی با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی در سال ۱۴۰۲ ، اظهار کرد: سالانه حدود ۱۲ هزار بازرسی از کارگاه‌های استان انجام می‌شود که بخش عمده‌ای از آن بازرسی‌های ادواری است و برای حفظ ایمنی کارگران و جلوگیری از حوادث ناشی از کار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر بازرسی‌ها، این اداره کل کلاسهای آموزش ایمنی را برای کارگران، کارفرمایان و مسئولان ایمنی برگزار می‌کند که در سال گذشته ۴۵ هزار نفر ساعت در این کلاس‌ها آموزش های لازم را فرا گرفتند و حدود ۴۰۰ بررسی درخواست گواهی صلاحیت ایمنی نیز برای پیمانکاران صادر شد.

آقاجانی یادآوری کرد: حدود سه هزار و ۵۰۰ پرونده مشاغل سخت و زیان آور در کمیته‌های بدوی و استانی مورد بررسی قرار گرفت و در برخورد با کارفرمایان متخلف در مواردی که نیاز به اعمال قانون وجود داشت از ظرفیت دستگاه قضایی استفاده شد.

هفته کارگر در ایران از پنج اردیبهشت آغاز و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد.

در استان گیلان ۴۷۰ هزار کارگر بیمه شده مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۲۷۰ هزار نفر مشمول بیمه اجباری اند( خویش فرما نبوده و کارفرمای ثابت و مشخصی دارند).

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha