خلیل عابدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهار کرد: فارس امسال رویکرد مردمیسازی آموزش را آغاز کرده و خانوادهها را برای مشارکت کاهش سطحی از مشکلات فرزندانشان آموزش میدهد.
وی افزود: به این منظور از آموزش مشاوران مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخش و مداخله به هنگام در آموزش برای توانمندسازی خانوادهها آغاز شده تا از این ظرفیت بزرگ برای مداخله و بهبود آسیبهای شناسایی شده در نوآموزان و دیگر دانشآموزان ابتدایی استفاده شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس ادامه داد: از ۷۶ هزار نوآموز سنجش شده در سال تحصیلی جاری، چهار هزار و ۱۰۰ نفر به مراکز جامع سنجش ارجاع تخصصی شدند، ۸۰۰ نفر مرزی تشخیص داده و یکصد نفر نیز برای تحصیل در مدارس استثنایی معرفی شدند.
آموزش و پرورش تابستان تعطیل نیست
عابدی با بیان اینکه آموزش و پرورش تعطیلی ندارد، گفت: امسال مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخش و مداخله به هنگام در آموزش فارس تابستان نیز فعال است و خانوادههایی که فرزندان آنها مشکلاتی در یادگیری و رفتار دارند میتوانند از این فرصت برای استفاده کنند تا پیش از آغاز سال تحصیلی آن را حل کنند. امسال مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخش و مداخله به هنگام در آموزش فارس تابستان نیز فعال است و خانوادههایی که فرزندان آنها مشکلاتی در یادگیری و رفتار دارند میتوانند از این فرصت برای استفاده کنند تا پیش از آغاز سال تحصیلی آن را حل کنند.
او گفت: با اجرای طرح مردمیسازی آموزش تلاش میکنیم تا مشکلات دانش آموزان در طول سال تحصیلی هم در سطح توانبخشی و هم آموزشی به صفر نزدیک شود.
عابدی از والدینی که فرزندشان در پایه تحصیلی گذشته خود بویژه در دوره ابتدایی اول با اختلال رفتاری یا یادگیری مواجه بوده دعوت کرد تا برای حل مسائل شان اقدام کنند و برای این کار میتوانند از ظرفیت مراکز جامع استفاده کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ۳۰ درصد از دانشآموزان در هر کلاس برای آموزش نیازمند کمک هستند و این گروه همان دانشآموزانی هستند که در صورت بیتوجهی در ادامه افت تحصیلی میکنند، تکرار پایه میشوند و یا با ترک تحصیل در دام آسیبهای اجتماعی گرفتار میشوند.
عابدی اظهار کرد: نظام آموزشی برای همه دانشآموزان برنامه دارد و همه آنهایی که مشکلات مختلف رفتاری، یادگیری و حتی خانوادگی دارند، میتوانند از خدمات مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخش و مداخله به هنگام در آموزش استفاده کنند.
نظر شما