استاندار فارس: دفاع از هویت سرزمینی، الگوی مقاومت برای همه عصرها است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس در پیامی به مناسبت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس گفت: دفاع از هویت سرزمینی، الگوی مقاومت برای همه عصرها و نسل ها است.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در پیام خود آورده است: هویت ایران از غیرت ایرانی در پاسداشت مام میهن شناخته می‌شود و تاکید بر مجاهدت در راه وطن، گواه ویژه‌ای بر اصالت این سرزمین و مردمان آن دارد.

در این پیام آمده است: پنج قرن مقاومت خلیج همیشه فارس و یادآوری مبارزات دلیران این سرزمین در پایان دادن به ۱۱۷ سال سلطه جابرانه اشغالگران پرتغالی بر سواحل جنوبی کشورمان، یا هشت سال دفاع بی وقفه از وجب به وجب خاک این سرزمین در مقابل تجاوز دشمن بعثی به پشتیبانی امکانات و تجهیزات مادی و معنوی غرب، حکایت از آن دارد که روح وطن دوستی در رگ‌های حیات این مردمان جاری است و امنیت و آسایش امروز ما، مرهون مجاهدت‌های خاموش دلیرمردان و شیرزنانی است که هیچگاه اجازه نخواهند داد ذره‌ای از این خاک، نشیمنگاه آرامش اجنبی شود.


این پیام می افزاید: دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج همیشه فارس و یادآور اهتزاز پرچم سه رنگی پرافتخار ایران عزیز بر قله حق طلبی و دفاع از هویت کهن این سرزمین و الگوی مقاومت و آزادی خواهی برای تمام ملت‌ها در همه اعصار است تا تن به مذلت در سایه استبداد و تجاوز ندهند و به قیمت جان بر دفاع جانانه از خاک وطن پای فشارند که به فرموده مولای متقیان ‘عَمُرَتِ البُلدانُ بِحُبِّ الأوطانِ’ (کشورها با میهن دوستی آباد شده اند).

استاندار فارس در پیام خود، این روز فرخنده و یاد و خاطره تمامی شهدا و مجاهدان راه آزادی و استقلال ایران عزیز و سربلند، همه اقوام ایرانی و آنان که با حفظ اصالت و هویت در راه پاسداری از این میراث گرانبها کوشش می‌کنند را گرامی داشت.

در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، هیات دولت مصوبه ای را تایید کرد که به موجب آن دهم اردیبهشت هرسال ، روز ملی خلیج فارس نام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha