۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85460989
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه بوشهر: خلیج فارس در امنیت کامل قرار دارد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۴
کد خبر: 85460989
فرمانده سپاه بوشهر: خلیج فارس در امنیت کامل قرار دارد

بوشهر- ایرنا - فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: امنیت خلیج‌فارس توسط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه برقرار است و تداوم دارد.

به گزارش ایرنا ، سردار " علی رزمجو " روز دوشنبه در آیین همایش روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با اشاره به اینکه خلیج‌ فارس در دوره‌های مختلف تاریخی حوادث گوناگونی در خود ثبت کرده است، اظهارکرد: رزمندگان اسلام در استان بوشهر حماسه‌های بزرگی در صیانت از خلیج فارس و مقابله با دشمنان و متجاوزان خلق کرده‌اند.

وی افزود: خلیج‌فارس در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و استراتژیک در عرصه راهبردی بین‌المللی برخوردار است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۵ سال پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه مهم و حیاتی نقش اثرگذار خود را در دفاع از خلیج فارس به نمایش گذاشته‌اند.

سردار رزمجو یادآور شد: رزمندگان ایران اسلامی در برخورد با متجاوزان و دشمنان در خلیج فارس حماسه بی‌بدیل خلق کرده‌اند و بارها شکست مفتضحانه بر آمریکا و انگلیس تحمیل کرده‌اند.

وی با اشاره به حماسه سردار نادر مهدوی در ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ را در مقابله مستقیم با آمریکا در خلیج‌ فارس ادامه داد: در این نبرد نابرابر شهید مهدوی و همرزمانش حماسه جاوید در شکستن هیمنه آمریکا ثبت کردند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر دستگیری تفنگداران آمریکایی در ۲۲ دی ماه سال ۱۳۹۴ را از دیگر حماسه‌های رزمندگان نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس اعلام کرد و گفت: از این گونه حماسه‌ها بارها در خلیج‌ فارس از جمله مقابله به مثل و عملیات‌های مختلف جنگی، سطح و زیرسطحی توسط رزمندگان در استان بوشهر انجام شده است.

رزمجو افزود: رزمندگان بوشهری در ۸ سال دفاع مقدس در سه جبهه عملیات هوایی، زمینی و دریایی با دشمنان مبارزه کردند و حماسه‌های گوناگونی آفریده شد.

وی تاکید کرد: اگر دشمنان در خلیج‌ فارس به منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران تعرض کنند پاسخی سخت و پشیمان‌کننده در انتظار آنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha