پاسخ وزارت راه و شهرسازی به ابهام مطرح شده درباره رفع نقاط پرحادثه

تهران- ایرنا- رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده درباره یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و  «روکش آسفالت» واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «وحید قربانی» افزود: برخی افراد و رسانه ها اقدام به بازنشر محتوایی کردند که اساسا نادرست و منبع اولیه نیز با توجه به عدم آشنایی به حوزه جزئیات و تفاوت های موجود در حوزه های تخصصی عمران، ایمنی و نگهداری راه این اشتباه را مرتکب شده است.

وی توضیح داد: در گزارش خبرگزاری صدا و سیما که در برنامه «صف اول» با موضوع ایمنی حمل و نقل پخش شد، به اشتباه 2 موضوع متفاوت شامل اعتبار مالی صندوق خسارت‌های بدنی برای «رفع نقاط حادثه خیز» و اعتبار «روکش آسفالت» با یکدیگر در قالب یک گزارش قید شده است.

قربانی ادامه‌داد: این درحالی است که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ۳سه هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز از محل صندوق بیمه خسارت های بدنی نیاز است که شامل اقداماتی همچون نصب علائم، آشکارسازی، اصلاح هندسی و غیره است.

وی اضافه‌کرد: از طرفی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بودجه مورد نیاز اصلاح روکش آسفالت اشاره می کند که بودجه و اعتبارات آن کاملا متفاوت و برای اجرای این حجم از روکش آسفالت به ماشین‌آلات، قیر، آسفالت و غیره نیاز است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه در محتوای منتشر شده مبلغ سه همت فقط به عنوان سهم صندوق بیمه خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز و مطالبه وزارت راه و شهرسازی آمده است که هنوز پرداخت نشده و بقیه اعتبار مورد نیاز بیان نشده است‌.

وی اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و بر این اساس نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد.

قربانی افزود: مصاحبه «رضا اکبری» معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی کشور مربوط به چندین ماه قبل است و ارتباطی با بودجه رفع نقاط پرحادثه ندارد.

به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲، با وجود همه محدودیت منابع، حدود ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز در کشور رفع شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha