بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال سابقه بیمه
عکس تزیینی است

بوشهر_ ایرنا_ مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۵۲۲ مددجوی کمیته امداد استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۱۰ سابقه بیمه بازنشستگی، مشمول مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت سازمان تامین اجتماعی شدند.

عباس روشن روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد.

وی افزود: در این زمینه با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصربح کرد:پرداخت حق بیمه بازنشستگی به زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد هستند، انجام می شود.

روشن عنوان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند و از سازمان تامین اجتناعی حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

وی بیان کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲، ۷۸ میلیارد ریال تخصیص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha