۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85463310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ پرونده کارگری علیه مجتمع تجاری گلباران دزفول تشکیل شد

دزفول – ایرنا – رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول گفت: ۴۰۰ پرونده کارگری علیه مجتمع تجاری گلباران به دلیل شکایت کارگران و پرداخت نشدن حقوق آنها تشکیل و احقاق حقوق این کارگران به طور جدی در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، علی فیروزکوهی روز چهارشنبه در دویست و چهل و یکمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، با تبریک هفته کارگر افزود: جامعه کارگری دزفول در سال گذشته با ۲ شوک مهم از جمله بلاتکلیفی و تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران گلباران و کارکنان بیمارستان نبوی مواجه بود.

وی بیان کرد: برای تعیین تکلیف و پرداخت حقوق حدود ۱۵۰ کارگر مجتمع تجاری گلباران دزفول، نشست‌های متعدد در کمیسیون کارگری و شورای تامین شهرستان برگزار شد ولی تا امروز این موضوع به طور رسمی حل نشده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با قدردانی از صبوری کارگران مجتمع تجاری گلباران گفت: بسیاری از کارگران این مجتمع تجاری برای کمک به این مجتمع ماه‌ها در مقابل پرداخت نشدن حقوق خود صبر و تحمل کردند و در هیچ یک از تجمعات مالباختگان و سرمایه گذاران علیه این شرکت مشارکت نداشتند که مدیران گلباران باید ضمن قدردانی از داشتن چنین نیروهایی، حداکثر توان خود را برای پرداخت حقوق این کارگران در کوتاه ترین زمان ممکن را انجام دهند.

وی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با حداکثر توان از حقوق کارگران و کارکنان مجتمع تجاری گلباران دفاع می‌کند و برای شکایت ثبت شده کارگران این شرکت پرونده‌های متعدد تشکیل داده و در حال پیگری است تا حقوق این کارگران استیفا شود.

شهرداری دزفول پرجمعیت ترین جامعه کارگری این شهرستان را دارد

فیروزکوهی گفت: خوشبختانه به جز گلباران و بیمارستان نبوی، حقوق، مزایا و رفاهیات کارگران در این شهرستان در شرکت‌ها و احدهای مختلف صنعتی، کشاورزی و تولیدی به موقع و براساس ضوابط قانونی پرداخت و موجب شد تا جامعه کارگری دزفول سال ۱۴۰۲ را در آرامش سپری کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری دزفول پرجمعیت ترین جامعه کارگری این شهرستان را دارد، افزود: خوشبختانه با اقدام‌های شورای اسلامی شهر دزفول و شهرداری این شهر و ساماندهی به پرداخت حقوق ها، تجعات کارگری شهرداری دزفول در سال گذشته حداقلی بود.

۹۸ درصد خانوارهای جامعه هدف در دزفول از کالابرگ فجرانه استفاده کردند

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول گفت: مرحله سوم طرح بزرگ کالابرگ به منظور حمایت از دهک‌های یک تا هفت در روزهای آخر قرار دارد که این طرح در دزفول با استقبال بالای شهروندان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح دولت یارانه ۲ میلیون و۲۰۰ هزار ریالی برای خرید ۱۱ قلم پرداخت می‌کند، افزود: ۹۸ درصد خانوارهای دهک‌های یک تا هفت در دزفول از کالابرگ فجرانه استفاده کردند و با نظارت‌های انجام شده برخی متخلفان در این شهرستان نیز شناسایی و برخورد قانونی با آنها انجام شد.

فیروزکوهی با بیان اینکه برنامه ریزی گسترده‌ای برای تحقق جهش تولید و مردمی سازی اقتصاد در دزفول انجام شده است، گفت: معیشت کارگران، امنیت قراردادی و شغلی، آموزش و مهارت آموزی و همچنین ‌اشتغال جوانان تحصیل کردده از جمله محورهایی است که امسال به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

اشتغال مسجد محور در سه مسجد دزفول اجرا می‌شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با بیان اینکه اجرای چند کار بزرگ در این شهرستان برنامه ریزی شده است که تحقق آنها می‌تواند موجب تحول در این شهرستان شود، گفت: رویداد صدرا در راستای مهارت آموزی دانشجویان و ایجاد ارتباط میان واحدهای صنعتی، ‌دانشگاه‌ها و کارآفرینان یکی از اقدام‌های بزرگ و موثر است که این رویداد روز گذشته با همکاری اداره کار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول آغاز به کار کرد.

وی اشتغال مسجد محور را یکی از طرح‌های مهم این شهرستان در سال جاری دانست و گفت: سه مسجد دزفول به طور نمونه برای اجرای طرح اشتغال مسجد محور تعیین شده است که اجرای این طرح نقش تعیین کننده ای در رونق اقتصادی و اشتغال محلات دارد.

تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان دزفول به عنوان اولویت در حال پیگیری است

فیروزکوهی با اشاره به پیگیری برای تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان دزفول به عنوان یکی از اولویت‌های مهم امسال این اداره بیان کرد: تشکیل و فعالیت این تعاونی که براساس شیوه نامه‌های کشوری امتیازهای کم نظیری دارد، می‌تواند مشارکت مردم در اقتصاد را محقق کند.

وی با بیان اینکه تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران دستاوردهای مهمی در استان‌های مختلف کشور داشته است، افزود: براساس شیوه نامه‌ها، برای تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران باید حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان عضو این تعاونی شوند که لازمه شکل گیری این تعاونی بر اساس قانون عضویت حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ذیل این شرکت تعاونی است.

به گزارش ایرنا، انتشار شایعه ورشکستگی شرکت نیوساید گستر ایرانیان موسوم به هایپرمارکت گلباران دزفول از اوایل سال گذشته موجب خروج سنگین سرمایه از این شرکت توسط سهامداران شد.

ناتوانی این شرکت در تحقق وعده‌های داده شده به سهامداران برای بازپرداخت اصل سرمایه آنها طی یک سال اخیر بر نگرانی سهامداران این شرکت افزود و تاکنون سرمایه گذاران این شرکت اقدام به برگزاری تجمعات مختلف در این شهرستان کرده‌اند.

مهدی آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول چهار بهمن ۱۴۰۲ با اشاره به رسیدگی ویژه به موضوع گلباران عنوان کرده بود که پس از اعتراض سهامداران این شرکت برای باز پس گرفتن وجوه سرمایه خود، موضوع در دستور رسیدگی مسوولان شهرستان قرار گرفت.

مجتمع تجاری تفریحی گلباران در شهریور ماه ۱۳۹۸ در هشت طبقه و بالغ بر ۲۴ هزار متر مربع فضای خالص در دزفول به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha