۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85464144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۸ وقف در کردستان ثبت شد

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبر: 85464144
۷۸ وقف در کردستان ثبت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: سال گذشته ۷۸ وقف جدید در استان به ثبت رسید که بیشترین تعداد آن با ۳۱ مورد مربوط به شهرستان سقز است.

حجت الاسلام محمد کاروند روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین از تعداد وقف‌های ثبت شده در سال گذشته ۱۹ مورد در مریوان،۱۲ مورد در بیجار و چهار مورد نیز مربوط به شهرستان بانه است، ضمن اینکه بیش از ۹۰ درصد نیات وقف‌های ثبت شده برای مساجد استان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز تاکنون ۲ وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است، گفت: واقف خیر اندیش ملا محمد زبردست یک دانگ از ۶ دانگ یکباب مغازه واقع در چهارراه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد که به عنوان اولین وقف سال ۱۴۰۳ شناخته می‌‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: همچنین واقف خیراندیش جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت هفت متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان نیاز به ثبت وقف هایی با نیات جدید از جمله درمان، مسائل علمی، کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می شود، از خیرین و واقفان خیراندیش استان خواست نیات خود را به سمت این موارد که مسائل روز جامعه است سوق داده و با رفع مشکلات و نیاز نیازمندان، باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

در استان کردستان ۲ هزار ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۲ مورد از این تعداد وقف متصرفی و ۱۲۷ موقوفه غیرمتصرفی است، همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیرمتصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه نیز در استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha