۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85464903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت همزمان با کنترل نرخ‌ها، اخلالگران اقتصادی را معرفی کند

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: از دولت انتظار است در عین آنکه برای رشد اقتصادی و کنترل قیمت کالا تلاش می‌کند اخلال گران اقتصادی را به مردم معرفی نماید.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نمازجمعه رشت خطاب به مسئولان اجرایی کشور و سه قوه گفت : اکنون در شرایط خوبی قرار داریم و رسانه های جهانی برای حراست از خود یکدیگر را مورد هدف قرار می‌دهند، صهیونیسم عقب نشینی کرده و جمهوری اسلامی ایران پیام و اقتدار خود را رسا اعلام کرده است.

وی عنوان کرد : اما گاه دلخوری ها و مشکلاتی برای مردم ایجاد می شود که باید رفع و جبران شود مسائلی که نه توسط مسئولان برخاسته از متن جامعه بلکه از سوی مسئولان لیبرال منشی ایجاد شده که در عرصه های مختلف، صادرات، واردات، شرکت های خودرو سازی، کالاهای اساسی، نهاده های دامی، دارو، فولاد، نفت و پتروشیمی جا خوش کرده‌اند و آنها را نسل در نسل به یکدیگر منتقل می‌کنند.

وی تاکید کرد: مخاطب این سخنان کسانی هستند که در وزارت خانه ها نفوذ کرده و هرجایی که ثروت است جا خوش کرده‌اند و هرچه دولتها برای رفع مشکلات تلاش می‌کنند آنها در مقابل ضربه می‌زنند.

وی از دستگاههای نظارتی و حراستی خواست سر این اژدهای هفت سر را ببرند.

امام جمعه رشت افزود: در میان رده های مختلف مسئولیتی انسانهای دست پاک و سالم بسیاری وجود دارد اما افراد آلوده در همه بخشها هستند.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به برپایی مراسم عزاداری برای شهادت امام جعفر صادق در روز ۱۵ اردیبهشت گفت: مردم گیلان همچون مردم سراسر کشور در آیین سوگواری امام جعفر صادق(ع) شرکت خواهند داشت.

وی همچنین افزود :۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ تاریخ خروج آمریکا از برجام و اعلام کاهش گام به گام تعهدات هسته ای است آنچه آمریکا روی کاغذ نگاشته شده بود و در این میان عده ای در ایران جلو رفتند تا لقمه ای نان بیاورند که نیاوردند.

وی گفت:شیطان را همیشه باید بزک کردتا مردم دنیا آنها را بشناسند. آمریکا هرجا در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و بیماریهای عمومی فراگیر کمکی به مردم داشته آسیب هم زده است و هیچ جای دنیا نبوده که خیری از آمریکا و اروپاییان به ملتها رسیده باشد.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب در بهمن ماه سال ۱۳۹۳و آذرماه ۱۳۹۴ طی ۱۰ ماه ۲ نامه به جوانان و دانشجویان اروپایی و آمریکایی نوشتند اما برخی در داخل اثرگذاری این نامه ها را جدی نگرفتند، آنها به آنچه رهبر انقلاب می دیدند و می دانستند؛ آگاه نبودند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: در فن خطابه؛ خطیب باید ۲ چیز را لحاظ کند نخست مخاطب شناس باشد و روانشانسی اجتماعی بداند و مردم را بشناسد و دوم آنکه هدف اهمیت ویژه دارد چنانکه در سخن و ارسال پیام، اعتلای شنوندگان و مخاطبان مبنا باشد بر این اساس رهبرمعظم انقلاب می دانستند برای مخاطبان جوان، دانشجویان و نسلی که ۹ تا ۱۰ ساله بودند چه نامه ای بنگارند.

وی اضافه کرد: امام جامعه ما خطاب زیبایی داشتند و با منطقی عاقلانه به جوانان خطاب کردند ما از شما می خواهیم اجازه ندهید با چهره پردازی های موهن و سخیف بین شما و واقعیات سد عاطفی ایجاد کنند و اجازه داوری بی طرفانه را از شما سلب کنند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: دشمنان امروز بدنبال آنند از اسلام چهره ای موهن و وحشتناک بسازند از ایران؛ ایران هراسی، از اسلام؛ اسلام هراسی و از شیعه؛ شیعه هراسی را دنبال می کنند و امروز شاهدیم جوانان این واقعیات را درک و باور کرده اند و تحلیلگران آگاه اسلام هم جوانان اروپا و آمریکا را تحسین می کنند که متاثر از ۲ پیام رهبر انقلاب متحول شده اند.

وی اظهار کرد: جوانان و مردم آنها امروز عملا اعلام می‌کنند شما از ما پول گرفته و بر دهان صهیونیسم می‌ریزید، حقایقی که جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال فریاد زد اما عده ای در داخل و بیرون از مرزها باور نکردند. اینها نشان از حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی گفت :اکنون در دنیا بیداری ایجاد شده و جبهه استکبار همیشه از بیداری ملتها در هراس است چون می داند اگر جوانان، دانشگاهیان و فرهیختگان آگاه شوند برای آنها خطرناک است و موجودیت آنها به خطر خواهد افتاد.

وی ادامه داد: آنها هزاران انسان را طی هفت ماه قتل عام کردند و صدها هزار زخمی برجای گذاشتند؛ ما امروز در سیاه‌ترین دوره تاریخ قرار داریم که آمریکا و اسرائیل بر سرنوشت بشریت حاکم کرده‌اند و بیداری ملتها جلوه ای از آزادیخواهی اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha