به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، اگر قرار است صنعت گردشگری به عنوان پیشران اقتصاد پایهگذار توسعه متوازن کشور قرار بگیرد نیاز است علاوه بر برنامهها و سیاستهای کلان دولت، سرمایه بخش خصوصی و مشارکت مردمی هم جلب شود، تقویت هر دو عامل نیازمند تدوین بستههای جذاب برای سرمایهگذار است که وزارت میراث فرهنگی از آغاز دولت سیزدهم به صورت فصلی و تخصصی با کارکرد مشترک گردشگری با حوزه های مختلف این نوع بسته ها را طراحی و معرفی می کند.
مشارکت حوزه های مختلف در تدوین بسته های سرمایه گذاری گردشگری
احمد تجری با اشاره به تدوین ۶۳۶ بسته سرمایهگذاری گردشگری در کشور گفت: هدف از تدوین بستههای سرمایهگذاری، شناسایی ظرفیتهای گردشگری موجود، بسترسازی مناسب برای جذب سرمایهگذاران واجد شرایط و همچنین تسریع و تسهیل در فرایندهای سرمایهگذاری است.
مدیرکل سرمایهگذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به همکاری دستگاههای اجرایی کشور در تدوین بستههای احصا شده اظهار داشت: تعداد ۱۸۴ بسته سرمایهگذاری با همکاریهای بخش خصوصی، ۱۴۳ بسته سرمایهگذاری با همکاری و مشارکت شهرداری و همیاری شهرداریها و ۱۲۵ بسته سرمایهگذاری گردشگری در حوزه منابع آبی، آبدرمانی و تفریحات و سرگرمیهای آبی با همکاری و مشارکت وزارت نیرو تهیه شده است.
تجری بیان کرد: همچنین۶۳ بسته سرمایهگذاری با مشارکت منابع طبیعی، ۴۹ بسته با همکاری و محوریت صندوق توسعه و احیا بناهای تاریخی، ۱۴ بسته با همراهی شرکت فرودگاههای کشور، ۱۳ بسته با مشارکت جهاد کشاورزی و امور اراضی، ۹ بسته با همکاری راه و شهرسازی، ۷ بسته با مشارکت مناطق آزاد، ۶ بسته با همکاری اوقاف و ۲۳ بسته گردشگری با مشارکت و همراهی سایر دستگاههای اجرایی برای واگذاری به سرمایهگذاران علاقهمند به سرمایهگذاری در بخش گردشگری تدوین شده است.
تجری خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین این بستهها با همکاری دستگاههای مربوطه همچنان ادامه دارد و سرمایهگذاران از طریق مراجعه به اداراتکل استانی وزارتخانه میتوانند از آخرین وضعیت بستههای سرمایهگذاری گردشگری مطلع شوند.
نظر شما