به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان قدس، حجت الاسلام احمد مروی روز یکشنبه در دیدار با مسوولان پاسخگویی مسائل شرعی در دفاتر نمایندگی ولی فقیه سراسر کشور و اعضای شورای فقهی آستان قدس رضوی افزود: بیحوصلهگی در پاسخگویی به سؤالات شرعی از آفت هایی است که باید مراقب آن بود، این موضوع میتواند موجب تضعیف تدین مراجعه کننده شود.
وی بیان کرد: مراجعه مردم برای کسب آگاهی دینی نشان دهنده علاقه، اهتمام و حساسیت آنها به احکام شرعی بوده و این مایه خرسندی است، لذا اگر گاهی مراجعه کننده کمی پرگویی و وسواس دارد و یا گاهی بر اطلاعات ناصحیح خود پافشاری دارد، باید با حوصله، مهربانی، تواضع و صمیمیت با او برخورد شود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر پاسخ سؤالی را نمی دانیم باید ابراز بی اطلاعی کرد و از سؤال کننده فرصتی برای تحقیق و پاسخ گرفت، اینگونه رفتارها نه تنها جایگاه علمی آن روحانی را تنزل نمی بخشد بلکه این اعتماد را در مردم ایجاد می کند که پاسخها دقیق و بر اساس تحقیق و مطالعه است.
حجت الاسلم مروی در ادامه با اشاره به قداست کتاب «توضیح المسائل» و اهمیت امر مسئلهگویی و پاسخ به سؤالات اعتقادی، اخلاقی و فقهی عنوان کرد: این کتاب ماحصل یک عمر تلاش یک عالم و فقیه است، بنابراین «توضیح المسائل» یک کتاب دارای قداست بوده که باید با وضو به سراغ آن رفت زیرا همه آن آموزههای اهل بیت(ع) پیرامون احکام الهی بوده است.
نظر شما