عملیات بهسازی ریل راه آهن ساقه – باغیک قم به اتمام رسید

قم - ایرنا - مدیرکل راه آهن قم با اشاره به اتمام عملیات ریل راه‌آهن ساقه- باغیک این استان گفت: کاهش هزینه نگهداری و افزایش بهره‌وری از اهداف اجرای این طرح است.

غلامحسین دباغ روز یکشنبه درحاشیه بازدید از این پروژه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه ایمنی همواره یکی از اولویت‌های مهم در راه آهن محسوب می‌شود، تصریح کرد: پروژه مذکور حدود ۱۹ کیلومتر بوده که با عنایت به خط مشی راه آهن مبنی بر ارتقای ایمنی مسیر مورد بهسازی قرار گرفته‌است.

وی یادآور شد: کاهش هزینه‌های نگهداری خطوط، حذف تقلیل سرعت‌های بلند مدت و افزایش بهره‌وری از مزیت‌های مهم این پروژه است.

مدیرکل راه‌آهن قم خاطرنشان کرد:در فرآیند بهسازی این پروژه ۲ کارگاه شامل ۲ دستگاه سرند بهمراه سایر ماشین آلات مکانیزه ریلی به صورت مداوم فعال بوده که همین امر موجب کاهش مدت زمان اتمام پروژه گردیده‌است.

وی در پایان اظهار داشت: با حمایت مدیرعامل راه آهن ، حدود ۱۳۲ کیلومتر خط در راه آهن قم مورد بهسازی قرار گرفته‌است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

عملیات بهسازی ریل راه آهن ساقه – باغیک قم به اتمام رسید

راه آهن قم بیش‌از ۵۴۰ کیلومتر خط اصلی، ۶۳ کیلومتر خطوط فرعی دارد و متشکل از ۱۸ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۸ مسافر در روز، ورود و خروج بیش از ۳۲ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج روزانه ۴۸ رام قطار مسافری و ۹۰۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha