معاون وزیر آموزش‌وپروش: تدابیر لازم برای حفظ امنیت امتحان نهایی اندیشیده شد

بجنورد-ایرنا- معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری امتحان نهایی در ۶ هزار حوزه گفت: تدابیر لازم برای جلوگیری از تقلب و تخلف در این آزمون‌ها اندیشیده شد. 

محسن زارعی روز یکشنبه در حاشیه آیین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دستورالعمل حفاظت از آزمون های نهایی آموزش و پرورش سال گذشته مصوب و امسال نیز به استانداران ابلاغ شده است، دستگاه ها و نهادهای مختلف در این زمینه تکلیف دارند و باید به آن عمل کنند.

وی تصریح کرد: وظایف تامین امنیت حوزه های امتحانی میان دستگاه های مختلف تقسیم بندی شده است و استانداران موظفند نشست های مختلفی را برای تامین امنیت آزمون های نهایی برگزار و پیگیری لازم انجام شود.

زارعی خاطرنشان کرد: تامین تجهیزات امنیتی برای حوزه های امتحانی در دستور کار است و در این زمینه اعتبار لازم به استان ها داده شد، بخشی از این منابع از طرف ستاد و بخشی نیز از منابع استانی تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی حوزه های امتحانی باید به دوربین های مدار بسته و دستگاه های سیگنال یاب مجهز شوند گفت: یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز حوزه های امتحانی اختصاص داده شد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: توصیه ما این است که در صورت ناقص بودن تجهیزات امنیتی، مشکلات با استفاده از اعتبارات استانی تامین و نواقص برطرف شود.

سوالات امتحانی از محتوای کتاب درسی است

زارعی با اشاره به اینکه آمادگی استان ها برای برگزاری آزمون های نهایی رصد می شود اظهار کرد: سفرها استانی و بازدیدهای میدانی هم در این باره انجام می شود و تلاش داریم تا مشکلات احتمالی برطرف شود.

وی گفت: دانش آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی، نگرانی و اضطراب نداشته باشند، تمامی سوال ها و طراحی آزمون بر اساس مطالب کتاب های درسی است و مطالعه دانش آموزان باید مبتنی بر کتاب درسی باشد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تاکید کرد: توصیه این است که دانش آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی بر کتاب های درسی تمرکز داشته باشند.

وی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار حوزه امتحانی در آزمون نهایی شرکت می‌کنند و برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری ۵۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha