به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، گروه کشتیرانی مرسک امروز دوشنبه اعلام کرد که اختلال در حمل و نقل در دریای سرخ رو به افزایش است و از همین رو پیش بینی می شود که ظرفیت صنعت ترابری بین شرق دور و اروپا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.
مرسک به عنوان بزرگترین مجموعه کشتیرانی جهان همراه با سایر شرکتهای کشتیرانی از ماه دسامبر(آذر)، مسیر کشتیها را به سمت دماغه امید نیک در آفریقا تغییر دادهاند تا از حملات ارتش یمن در دریای سرخ جلوگیری کنند.
این شرکت کشتیرانی دانمارکی امروز دوشنبه در هشداری جدید به مشتریان خود اعلام کرد که منطقه خطر گسترش یافته است و حملات فراساحلی رو به افزایش هستند.
شرکت مرسک در همین زمینه خاطرنشان کرد: حملات ارتش یمن کشتی ها را مجبور کرده سفر خود را طولانیتر کنند و در نتیجه رساندن محموله ها به مقصد زمان و هزینه بیشتری به همراه دارد.
این شرکت کشتیرانی هفته گذشته اعلام کرد که انتظار می رود اختلال در حملونقل دریایی ناشی از حملات در دریای سرخ دستکم تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.
از زمان آغاز جنگ علیه غزه و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه، یمن بارها به رژیم اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف این جنگ شده است. ارتش یمن در نهایت در نوامبر۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) و پس از ادامه این درگیریها در غزه، حملات علیه کشتیهای مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ آغاز کرد.
ارتش یمن طی ماه های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتیهای عازم سرزمینهای اشغالی را در دریای سرخ و تنگه بابالمندب هدف قرار داده است.
ارتش یمن میگوید که نیروهای ارتش متعهد شدهاند تا زمانی که رژیم صهیونیستی تهاجم خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتیهای این رژیم یا کشتیهای عازم سرزمینهای اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.
نیروهای ارتش یمن در عین حال تاکید کردهاند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.
نظر شما