استاندار تهران: برگزاری انتخابات الکترونیک موجب نظارت بهتر می‌شود+ فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک در دور دوم انتخابات مجلس موجب نظارت و کنترل بهتر در این امر خطیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری دوشنبه شب در آیین رونمایی از دستگاه تمام الکترونیک اخذ رای در تهران که در گنبد آسمان برج میلاد در حال برگزاری است، افزود: نظام رای گیری از طریق دستگاه الکترونیک تابع شرایط خود و مهمترین شاخصه آن سرعت و صحت است.

وی ادامه داد: انتخابات الکترونیک موجب سرعت در تشخیص هویت، تثبیت و شمارش آرا و در نهایت افزایش شتاب خوانش رای ها می‌شود.

فخاری گفت: این روند همچنین موجب می‌شود کار نظارت و کنترلی هم بهتر انجام می‌شود و می توان از این تجربه برای بکارگیری امر سلامت در انتخابات استفاده کرد.

وی افزود: چهار رکن راهبردی رهبر معظم انقلاب در امر انتخابات در دور اول در دستور کار قرار گرفت و در دور دوم هم این چهار رکن را مدنظر قرار دادیم.

به‌ گفته فخاری، انتخابات الکترونیک سلامت و رقابت را بیشتر می کند و قطعا در این دوره سطح رقابت هم بالاتر می‌رود چرا که شاید با یک رای بیشتر هم جای منتخبین عوض شود بنابراین دقت در شمارش و سرعت مهم است که انتخابات الکترونیک به این امر کمک می‌کند.

در این آیین استاندار تهران و همچنین رییس شورای شهر به صورت نمادین با استفاده از دستگاه اخذ رای الکترونیکی، رای دادند.

۳۱۳ شعبه سیار ویژه انتخابات در تهران

همچنین رییس ستاد انتخابات تهران هم در این آئین گفت: کار انتخابات که از سال گذشته شروع و در دور اول پی گرفته و کارهای خوبی در تهران انجام شد.

حامد شایان افزود: ۲۸۷۴ شعبه و ۳۱۳ شعب سیار برای این مرحله از انتخابات در نظر گرفتیم که امیدواریم مثل دور نخست به بهترین شکل ممکن این مرحله از انتخابات هم انجام شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین علیرضا فخاری استاندار تهران، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران و فرمانداران شهرستان ها و دیگر مسوولان استان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha