۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85470126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب فارغ التحصیلان دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) در داروسازی اکسیر 

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) گفت: دانشجویان و فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی در شرکت داروسازی اکسیر جذب می‌شوند.

به گزارش ایرنا، احمدرضا مظاهری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش عالی استان در دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) اظهار کرد: اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان یکی از جنبه‌های مهمی است که دانشگاه به آن توجه ویژه ای دارد و در این راستا با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی منطقه و شهرستان مکاتباتی در حال انجام است.

وی افزود: در یک گام مهم و موثر بین دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) با شرکت داروسازی اکسیر تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص بسته شده و این تفاهم نامه برنامه‌ای جامع برای جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی و شرکت اکسیر و همکاری‎ های بین این این واحد تولیدی و دانشگاه است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: در این راستا سالانه ۲۰ دانشجو و فارغ التحصیل در رشته‎ های شیمی، برق، مکانیک، کامپیوتر و دیگر رشته‎ های مورد نیاز اکسیر جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه، همکاری‌های دوجانبه پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه و شرکت اکسیر تقویت خواهد شد.
مظاهری یادآور شد: استفاده از اساتید برجسته دانشگاه در پروژه‌های تحقیقاتی نیاز محور شرکت اکسیر منجر به رفع نیازهای فنی این واحد تولیدی دارو با رویکرد تحقیق و توسعه خواهد بود.

طرح هدفمند تحول آموزش عالی در وزارت علوم دنبال می شود

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: ما در وزارت علوم مشغول طرح تحول هستیم که یک طرح جامع دولت سیزدهم است و 10 محور برای این طرح تعریف شده است.

علیرضا نورپور ادامه داد: دراین طرح هر وزارتخانه به فراخور ظرفیتش اهدافی را برای خود تعریف کرده و در همین راستا 10 محور تعریف شده است که قالب این 10محور پیرامون گسترش طرح هدفمند آموزش عالی است.

وی با اشاره به اینکه گسترش آموزش عالی باید هدفمند باشد گفت: ما باید از همه ظرفیت های شهرستان و استان برای تحقق این محور های آموزش عالی استفاده کنیم.

نورپور یادآور شد: عدم توجه به آموزش معضلاتی را ایجاد کرده است از جمله وجود ظرفیت های خالی در دانشگاه ها ، موضوعی بحرانی است و با این وجود، جامعه هدف ما، آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله فواید طرح تحول آموزش عالی را اشتغال آفرینی عنوان کرد و افزود: این مزیت باعث افزایش استقبال مخاطبین کارشناسی ارشد می‌شود.

دانشگاه آیت‌الله بروجردی در سال ۸۵ تاسیس شد و هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۱۰۰ کارمند و بیش از پنج هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد چهار هزار و ۱۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۹۵۰ نفر هم در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha