۸۵۰ زوج در مهاباد خدمات درمان ناباروری دریافت کرده اند

مهاباد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۸۵۰ زوج نابارور در سطح شهرستان شناسایی و جهت امور درمانی به ۲ مرکز خدمات ناباروری در استان معرفی شدند.

کریم علیزاده آذر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زوج ها جهت مداوا و استفاده از خدمات رایگان ناباروری به مراکز درمانی استان معرفی و زیر نظر متخصص پیگیر امور خود هستند.

وی یکی از عوامل کاهش جمعیت را افزایش سقط دانست و اضافه کرد: از ابتدای اجرای قانون جمعیت ۵۴۰ نفر از مشاوره های مرکز مقابله با سقط در مهاباد بهره مند شده اند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد بیان کرد: همچنین به بیش از ۴۰ هزار بانوی تا ۵۰ ساله در این شهرستان، مشاوره فرزندآوری و جلوگیری از روش های پیشگیری در مراکز بهداشت داده شده است.

علیزاده آذر گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ این تکلیف، با برگزاری نشست های منظم و مستمر و فراهم ساختن زیر ساخت مناسب، در صدد تحقق این مهم هستیم.

وی افزود: آموزش و تبلیغات در راستای فرهنگ سازی عمومی، افزایش آگاهی شهروندان در زمینه افزایش‌ جمعیت و فرزند آوری، برگزاری کلاس، انتشار مطالب در فضای مجازی، چاپ و توزیع محتواهای آموزشی از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این راستا است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha