جشنواره علمی پژوهشی "تا ثریا" در مشهد برگزار شد
عکس تزئینی است

مشهد- ایرنا- نهمین جشنواره علمی پژوهشی "تا ثریا" با حضور ۳۰۰ دانش آموز شهرستانهای خراسان رضوی در محل دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین(ع) روز پنجشنبه و در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره به منظور افزایش سطح علمی و پویا کردن برنامه های علمی در سطح دوره دوم دبستان و متوسطه اول در حال برگزاری است.

مهدی جعفری افزود: تشویق دانش آموزان مخترع و مبتکر و گفتمان‌سازی پیشبرد اهداف علمی و زمینه‌سازی برای الگوگیری سایر دانش‌آموزان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دفاعیه نهمین جشنواره علمی پژوهشی "تا ثریا" ادامه داد: امروز ۳۰۰ نفر از دانش آموزان این موسسه آموزشی از شهرستانهای مشهد، کاشمر، سرخس، نیشابور، گناباد، تایباد و سبزوار در دانشگاه فردوسی مشهد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین(ع) گفت: از جمله محورهای موضوعی نهمین دوره جشنواره علمی - پژوهشی "تا ثریا" می توان به اقتصاد مقاومتی، رسانه و فضای مجازی، علمی- آموزشی و اجتماعی - فرهنگی اشاره کرد.

جعفری افزود: از جمله تفاوتهای برگزاری این دوره با هشت دوره قبل می توان به اجرای عملی طرح ها علاوه بر ارائه تئوری آنها به منظور اجرای آزمایشهای علمی و ارزیابی طرح ارائه شده اشاره کرد.

وی اضافه کرد:سعی شده است تا امکان ایجاد میدان رقابت سالم علمی برای دانش آموزان مستعد و نخبه و همچنین تجربه ارائه طرح در مکان دانشگاهی برای یافتن حس اعتماد به نفس در دانش آموزان در این دوره مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha