۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۱۸
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85471716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاد حوزه علمیه قم: درس گرفتن از اخلاق شهدا موجب رستگاری می شود

بروجرد - ایرنا - استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم گفت: درس گرفتن از اخلاق شهدا باعث رستگاری می شود و ملت ایران اسلامی همواره ادامه دهنده راه شهیدان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حمید گودرزی پنجشنبه شب در آیین چهلمین روز شهادت شهید سید عباس صالحی روزبهانی در مسجد حضرت ولی عصر (عج) بروجرد اظهار کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه فرزندان این نظام برای تامین امنیت ایران اسلامی شهید می شوند.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در بین جوانان و نوجوانان ترویج داشته باشد امروز باید اخلاق شهدای بزرگ ایران اسلامی و صفات برجسته آنان برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید براینکه شهدا نزد خداوند پاداش دارند، بیان کرد: اولین پاداش شهیدان بخشش گناهان آنها است، کسانی که در راه خدا تلاش می‌کنند خداوند نیز پاسخ تلاش‌های او در راه خدا را با شهادت می دهد.

گودرزی افزود: بسیاری از شهدا زیر شکنجه‌های سخت دشمنان حاضر به توهین به دین، قرآن، ائمه و امام خمینی (ره) نشدند و خداوند نیز آنان را با شهادت تکریم کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شهید روزبهانی، رویش انقلاب اسلامی ایران بود، نور ولایت و ائمه اطهار (ع) به وجود امثال شهید صالحی تابیده شد و جان خود را در راه دفاع از انقلاب و اسلام تقدیم کردند.

وی بیان کرد: انقلاب‌های بسیاری در دنیا اتفاق افتاده ولی چون در راس آنها ولایت فقیه نبود با شکست روبرو شدند، خون‌های پاکی که در راه انقلاب ریخته شده و امروز انقلاب اسلامی با اقتدار و عزت در جهان الگو است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: عشق به خدا و اهلبیت(ع) در وجود شهیدان وجود داشت، که این‌چنین جان شیرین خود را در راه اعتلای اسلام و انقلاب و ولایت فدا کردند، ولایت فقیه به جوانان روح بخشید و آنان با گذشتن از جان و مال خود وارد عرصه جهاد شدند و برای رسیدن به شهادت تلاش کردند.

مراسم چهلمین روز شهادت شهید سید عباس صالحی روزبهانی با حضور ابوطالب شفقت استاندار لرستان و نعمت اله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، مسلم مرادی فرماندار بروجرد، جمعی از مردم شهرستان و خانواده‌های شهدا در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بروجرد بروجرد برگزار شد.

شهید عباس صالحی روزبهانی ۱۳ فروردین ماه جاری در حمله جنایتکارانه جنگده های رژیم غاصب صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به همراه ۶ تن از کارکنان کنسولگری و مستشار نظامی کشورمان به شهادت رسید، شهید صالحی روزبهانی ۲۴ ساله، متاهل و اهل بروجرد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha