حقوق دستیاران پزشکی به ۱۲۰ تا ۲۸۰ میلیون ریال افزایش یافته است

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نگرانی‌ها و مشکلاتی که جامعه دستیاری داشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت آموزشی در رابطه با افزایش حقوق دستیاران کارهای خوبی را شروع کرده‌اند و حقوق دستیاران پزشکی در سال جدید به ۱۲۰ تا ۲۸۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسینعلی شهریاری روز جمعه در دهمین نشست شورای هماهنگی‌ سازمان نظام پزشکی‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی که به میزبانی سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد افزود: حقوق دستیاران که تازه شروع به کار می‌کنند که البته بر اساس رشته‌های مختلف متفاوت است به طور میانگین حداقل ۱۲۰ میلیون ریال و برای دستیاران متاهل ۱۵۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد:این مبلغ به تدریج برای رزیدنت سال چهارم دانشگاه تا مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال هم می‌تواند افزایش داشته باشد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پنج درصد کارانه بدون سقف، در رابطه با کارکرد دستیاران، قابل پرداخت است و بخشنامه آن هم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و معاون آموزشی وزارتخانه هم برای این که دانشگاه‌ها را موظف به اجرای آن کند دستور دادند که هر دانشگاهی این ابلاغیه را اجرا نکند حتما مورد پیگیری قانونی قرار گیرد.

شهریاری افزود: دستیاران پزشک از لحاظ مسکن نیز مشکل دارند که برای رفع این مشکل، بسیاری از دانشگاه‌ها مسکن‌های متاهلی می‌سازند، جاهایی هم که این مسکن‌ها در دسترس نیست وام‌های صندوق دانشجویی می‌تواند تا حدودی کمک کند.

وی مشکل بیمه را یکی دیگر از مشکلات دستیاران و رزیدنت‌ها برشمرد و تاکید کرد: یکی از مشکلات رزیدنت‌ها مشکل بیمه است که در مورد بیمه دستیاران، علی‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم به جایی نرسیدیم.

حقوق دستیاران پزشکی به ۱۲۰ تا ۲۸۰ میلیون ریال افزایش یافته است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با دارو و طرح "دارویار" گفت: این طرح مصوب مجلس نبود، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن را اجرا کرد ولی منابع مالی که برای آن پیش‌بینی می‌شود کامل پرداخت نمی‌شود و کافی هم نیست.

شهریاری در پاسخ به سوالی در خصوص قاچاق دارو افزود: یکی از نگرانی‌های ما نیز قاچاق دارو است و باید برای این موضوع و برطرف کردن این مساله برنامه‌ریزی داشت و نظارتها باید جدی تر شود اما نباید طوری عمل کرد که باعث ایجاد محدودیت در حوزه درمانی یا دارویی برای مردم شویم.

وی با تاکید بر جدی تر شدن نظارت ها با بیان این که در رابطه با بحث دارویار بحث نظارتی به خوبی محقق نشده است ادامه داد: با پخش اینترنتی دارو مخالف هستیم و این امر پیامدهای زیادی را به همراه خواهد داشت که قابل کنترل نخواهد بود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد بی‌اخلاقی‌هایی که تعدادی از پزشکان تحت عنوان گرفتن مبلغ "زیرمیزی" انجام می‌ دهند گفت: نظارت باید از داخل باشد و اگر از داخل نظارتی نداشته باشیم دستگاه‌های بیرون وارد نظارت خواهند شد و در رابطه با عده معدودی که با اخذ این مبالغ حرمت و جایگاه جامعه پزشکی را زیر سوال می‌برند از طریق خود سیستم داخلی پزشکی باید برخورد شود.

شهریاری افزود: یکی از مشکلات دیگر توزیع ناعادلانه پزشک و کادر درمان است که بسیاری از کادر درمان در شهرهای بزرگ و کلانشهرها مستقر می‌شوند در صورتی که در مناطق محروم و کم‌برخوردار پرداختی‌ها باید به گونه‌ای باشد که انگیزه ماندن برای افراد در مناطق محروم باشد و ما در مجلس مصوبات منابع مالی خوبی برای این امر در نظر گرفته‌ایم و پیگیر هستیم.

او ادامه داد: ما از مخالفان افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش پزشکی بودیم چرا که بسترها و زیرساخت‌های این افزایش ظرفیت اصلا فراهم نبود.

حقوق دستیاران پزشکی به ۱۲۰ تا ۲۸۰ میلیون ریال افزایش یافته است

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از خدمات ارزنده دکتر "محمد حسین انصاری مود"، رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی های خراسان شمالی قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha