دو کشته و سه مصدوم حاصل رانندگی پرمخاطره در تهران/ توقیف سه موتورسیکلت سنگین

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام دو کشته و سه مصدوم بر اثر رانندگی پرمخاطره در شهر تهران، گفت: بی توجهی به جلو و ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقیله عامل سه تصادف دلخراش روز گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت روز شنبه افزود: در دو روز گذشته، در شهر تهران دو حادثه منجر به مرگ و یک تصادف منجر به جرح با دو مصدوم رخ داد که نتیجه بی احتیاطی و توجه نکردن به جلو از سوی رانندگان بی احتیاط بود.

وی اظهار کرد: در ساعت ۶ و سی دقیقه صبح امروز در تقاطع توحید - آزادی یک دستگاه موتورسیکلت با خودرو سواری ۲۰۶ برخورد کرد که این امر منجر به مصدومیت راکب و ترک نشین موتورسیکلت و خسارت به خودروی ۲۰۷ شد که مصدومان توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

تصادف فوتی در خیابان قزوین

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه شب گذشته نیز در مسیر خیابان قزوین به سمت غرب، بعد از خیابان کاظمی داخل مسیر ویژه؛ یک خودرو با عابر (مرد) برخورد کرد که متاسفانه عابر در دم جان باخت.

تصادف فوتی در جلال واژگونی موتورسیکلت

سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: تصادف سوم در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب گذشته نیز در خیابان جلال آل احمد به سمت غرب، پل نصر رخ داد که بدنبال آن یک دستگاه موتورسیکلت کاوازاکی۲۵۰ واژگون و راکب جان باخت و ترک نشین آن نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

این مقام پلیس توضیح داد: در حادثه جرحی اول، تیم‌های منطقه ۱۰ پلیس راهور؛ در تصادف فوتی دوم، تیم‌های منطقه ۱۷ و در تصادف فوتی و جرحی سوم نیز تیم های منطقه ۶ پلیس راهور تهران بزرگ بلافاصله در محل حاضر و نسبت به بررسی صحنه تصادف و ایمن سازی محل اقدام کردند.

سرهنگ جوانبخت در خصوص مجازات فرار از صحنه حادثه و ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی گفت: هر گاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا یاری گرفتن از متموران انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

وی از رانندگان خواست حین رانندگی تمام حواس و تمرکز خود به رانندگی اختصاص دهند و از صحبت با تلفن همراه و خوردن و آشامیدن جدا بپرهیزند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم.

توقیف سه دستگاه موتورسیکلت سنگین

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ نیز در خبری از توقیف سه دستگاه موتورسیکلت سنگین در محدوده بزرگراه های آزادگان و یادگار خبر داد و گفت: این موتورسیکلت‌های سنگین در این محدوده‌ها مشغول لایی کشی و ایجاد سر و صدای ناهنجار بودند که متوقف شدند.

سرهنگ فیروز کشیر در توضیح این خبر افزود: در رصد شبانه روزی معابر و بزرگراه‌ها جهت بررسی لحظه به لحظه ترافیک شهر تهران و با کمک رصد تصویری همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور فاتب، روز گذشته شاهد تردد سه دستگاه موتورسیکلت سنگین در بزرگراه‌های یادگار و آزادگان بودیم که هر سه دستگاه در طرح مهار پلیس راهور تهران بزرگ متوقف و از ادامه ترددهای خطرناک آنان جلوگیری بعمل آمد.

وی افزود: توقیف اول در ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر جمعه در محدوده موقعیت بزرگراه یادگار به شمال - سعادت آباد انجام شد که تیم های پلیس بزرگراه در اجرای طرح مهار یکدستگاه موتورسیکلت سنگین سوزوکی یک هزار و ۱۰۰ سی سی را متوقف واز ادامه تردد آن جلوگیری کردند.

سرهنگ کشیر ادامه داد: همچنین در ساعت ۱۸ بعد از ظهر جمعه نیز در محدوده بزرگراه آزادگان و در اجرای طرح مهار؛ یک دستگاه موتورسیکلت سنگین هوندا یکهزار سی سی توسط عوامل پلیس بزرگراه متوقف و به پارکینگ منتقل شد.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت : موتورسیکلت سنگبن سوم در ساعت ۱۸ و سی دقیقه روز گذشته (جمعه) در بزرگراه یادگار به شمال _سعادت آباد در اجرای طرح مهار شد یک دستگاه موتورسیکلت سنگین بیکینگ یکهزار و ۴۰۰ سی سی نیز توسط عوامل پلیس بزرگراه متوقف و به پارکینگ منتقل گردید.

وی ادامه داد: با توجه به لایی کشی و سرعت بالای این موتورسیکلت‌های سنگین و احتمال بروز خطر برای راکبین و سایر شهروندان؛ با هماهنگی بعمل آمده با تیم های گشتی پلیس راهور فاتب، این موتورسیکلت ها در همان محدوده متوقف شدند.

سرهنگ کشیر ادامه داد: پلیس به محض رویت موتورسیکلت‌هایی که با لایی کشی و ایجاد سر و صدا نظم ترافیک را برهم می‌زنند و هیچ گونه مدارک و بیمه همراه ندارند طبق قانون برخورد کرده و این قبیل موتورسیکلت ها را طبق قانون اعمال قانون به پارکینگ منتقل می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از همشهریان تهرانی خواست تا با مشاهده این نوع موتورسیکلت‌ها که باعث سلب آسایش عمومی می‌شوند حتما با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha