خراسانی‌ها ۱۸۰ هزار میلیارد ریال با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند

مشهد-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی این استان از ابتدا تا پایان طرح مزبور (اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نزدیک به ۱۸۰ هزار میلیارد ریال کالا خرید کردند.

محمدامین بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت سیزدهم در راستای ارتقای امنیت غذایی مردم و اثرگذاری یارانه بر سر سفره آن‌ها، طرح سه‌گانه کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای یارانه بگیر را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک دو هدف عمده را دنبال می‌کند، بیان کرد: نخست افزایش قدرت خرید مردم و تهیه اقلام اساسی تغذیه‌ای و دوم ثبات قیمت‌ها برای یک سال ثابت و حفظ شدن ارزش یارانه‌ها، دولت درصدد حفظ این سبد با نرخ سال ۱۴۰۱ و جبران افزایش قیمت‌ها بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی از ابتدای اجرا با چندین مرتبه تغییر رویکرد، استقبال مردم را بدنبال داشت، به همین منظور در هر مرتبه میزان یارانه اختصاص یافته به خانوارها یا خانوارهای مشمول تغییر کردند.

به گفته وی، در نهایت مرحله "فجرانه" این طرح در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) همزمان با دهه فجر از ۱۷ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال ادامه داشت.

وی ادامه داد: در طرح کالابرگ الکترونیکی ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ به فروش رفتند که اختلاف قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین شد.

بابایی بیان کرد: در کل طرح کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی ۱۳ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۹۵ تراکنش موفق در فروشگاه های مشمول طرح و متصل به شبکه کالابرگ الکترونیکی ثبت شده و توسط خانوارهای مشمول خرید انجام گرفته است.

وی گفت: تعداد خانوارهای مشمول در طرح کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۸۵۴ خانوار است، اما یک میلیون و ۸۹۴ هزار و ۸۱۵ خانوار در استان از این طرح بهره گرفته اند که نشان می دهد میزان استقبال از این طرح در خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: کل اعتبار اختصاص یافته به این استان در طرح کالابرگ الکترونیکی ۵۸ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال بوده است، اما مردم این استان بیشتر از اعتبار اختصاص یافته به میزان ۱۲۱ هزار و ۸۶ میلیارد ریال از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کرده اند.

بابایی اظهار کرد: فروشگاه های فعال در طرح کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی ۲۲ هزار و ۳۹۵ فروشگاه بود که از این تعداد ۵۲۴ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و ۲۱ هزار و ۸۷۱ شعبه فروشگاه خرد را شامل می‌شود.

وی گفت: استان خراسان رضوی رتبه نخست را در طرح کالابرگ الکترونیکی کشور به لحاظ خرید مردم بدست آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha