۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85473867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ روستای شهرستان شیروان به آب شهری متصل شدند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۵
کد خبر: 85473867
۱۶ روستای شهرستان شیروان به آب شهری متصل شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۶ روستای شهرستان شیروان در سال گذشته به شبکه آب شهری متصل شدند و از آب پایدار بهره مند شدند.

رضا عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این مدت؛ آب ۱۱ روستای «حسین آباد، شهرک گوهرشاد، منصوران و مجتمع هشت روستایی امیرآباد» به شبکه آب شیروان و آب پنج روستای «باغ، دده خان، شناقی سفلی، قلعه علی محمد و ینگه قلعه سفلی» به مجتمع زیدرسرانی متصل شد.

وی، استفاده از چاه های کشاورزی برای تامین آب روستاهای «زو و چوکانلو سفلی»، شناسایی چاه های کشاورزی مناسب جهت تامین آب شرب روستاهای دارای کسری آب، آبرسانی به مجتمع روستایی «شورک عبدآباد، مجتمع گلیان، مجتمع خطاب، سولدی، بلغان علیا و بی بهره» را از جمله اقدامات برای مقابله با خشکسالی در سال های اخیر عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: همچنین در این مدت؛ آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر شیروان از محل چاه های آب «گرزو و امیرآباد»، آبرسانی به پنج روستا از مجتمع آبرسانی «زیدرسرانی»، راه اندازی چاه شماره یک روستای «پیرشهید»، اجرای پنج کیلومتر خط جهت انتقال آب از مخزن شهید عبادی به مخزن تصفیه خانه آب در شهر شیروان و حفاری و تجهیز چاه های «پیرشهید و چلو» انجام شد.

وی افزود: سال گذشته برای طرح های عمرانی آب و فاضلاب این شهرستان ۲۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۳۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

عطایی اضافه کرد: کف شکنی چاه مجتمع آبرسانی جیرستان ۲، حفاری گالری چاه مجتمع آبرسانی جیرستان یک به طول ۷۰ متر، حفاری ۲ حلقه چاه دستی در روستای زیندانلو، حفاری چاه شهر خانلق و لوله گذاری و پمپاژ چاه، حفاری چاه های خطاب، عبدآباد و شهرک گلیان از دیگر اقدامات این شرکت است.

وی عنوان کرد: همچنین با اجرای پروژه آبرسانی به روستای بی بهره، ۸۶ خانوار مشتمل بر ۲۷۵ نفر تحت پوشش خدمات آبرسانی این شرکت قرار گرفتند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha