۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85428482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۹۸ میلیارد ریال برای بزرگترین طرح آبرسانی شیروان مصوب شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان گفت: ۱۹۸ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال برای مخزن ذخیره آب ۱۰ هزار مترمکعبی این شهرستان مصوب شد.

حسین جوان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: عملیات اجرایی این طرح که از بزرگترین طرح های آبرسانی به شمار می رود در سال ۱۳۹۸ آغاز و اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: همچنین اجرای مخزن ۲۰۰ متر مکعبی روستای گلیان و اجرای خطوط انتقال از ایستگاه پمپاژ به مخزن تا شبکه روستای گلیان با اجرای ۲ هزار متر لوله گذاری در دست اجرا است.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان گفت: این مخزن که برای تامین و کمبود آب شرب روستاهای حصار گلیان، ملا باقر، ورگ و شهرک گلیان است، اکنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جوان یادآور شد: اعتبار مصوب این مخزن ذخیره آب، ۷۹ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال است.

وی افزود: همچنین عملیات احداث یک باب مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای شناقی سفلی، هفت باب حوضچه خط اصلی در محدوده روستای پیره جنگاه، تهیه و اجرای خط انتقال محدوده قلهک به سمت روستاهای باغ و دده خان به طول ۶ هزار متر و تهیه و اجرای شبکه توزیع ینگه قلعه سفلی به طول هزار و ۵۵۰ متر از دیگر اقدامات انجام شده جهت تامین آب شرب روستاهای شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه اتمام عملیات مخازن در دست اجرا و وارد مدار شدن آب بستگی به تخصیص به موقع اعتبارات دارد اضافه کرد: اکنون ۲۹ هزارمترمکعب مخزن ذخیره آب در شیروان موجود است که با پایان طرح ها به ۳۹ هزار مترمکعب افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، اکنون ۱۳۴ روستا در این شهرستان از شبکه آب آشامیدنی برخوردارند که ۶۰ هزار نفر با ۲۱ هزار و ۵۰۰ انشعاب زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

طول شبکه توزیع آب شهری شیروان بیش از ۲۷۶ کیلومتر است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، ۶۳ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۱۹ هزار روستایی و مابقی شهری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha